" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η (ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ)
Α) Με βάση τις παρακάτω θεματικές προτάσεις να δημιουργήσετε παραγράφους χρησιμοποιώντας κάθε φορά την προτεινόμενη μέθοδο:


Ø Πολλές είναι οι εξωσχολικές δραστηριότητες που ευχαριστούν τους μαθητές. (ανάπτυξη παραγράφου με παραδείγματα)
Ø Διαφέρουν οι προτιμήσεις των ανθρώπων σχετικά με τις καλοκαιρινές διακοπές. (σύγκριση-αντίθεση)
Ø Η συχνή παρακολούθηση της τηλεόρασης έχει βλαπτική επίδραση στα παιδιά. (αιτιολόγηση)
Ø Η μεσογειακή διατροφή βασίζεται στο ψάρι, τα λαχανικά, το ελαιόλαδο, τα όσπρια και τα φρούτα. (ορισμός)
Ø Τα αθλήματα διακρίνονται σε δύο είδη, τα ομαδικά και τα ατομικά. (διαίρεση)
Ø Η τηλεόραση απομακρύνει τα παιδιά από τα βιβλία. (αιτία και αποτελέσματα)
Ø Οι κάτοικοι των μεγαλουπόλεων μοιάζουν με φυλακισμένους. (αναλογία)

Β) Να εξηγήσετε γιατί στις παρακάτω προτάσεις παραλείπεται το υποκείμενο των ρημάτων:

·          Ήρθες πολύ αργά.
·          Φυσάει αρκετά τις τελευταίες ημέρες.
·          Στο παζάρι πουλάνε ό,τι μπορείς να φανταστείς.
·          Θα σε περιμένω μέχρι το μεσημέρι αλλά μετά θα φύγω.
·          Το φαράγγι το περνούν εύκολα μέσα σε λίγες ώρες.
·          Πρέπει να κάνετε ησυχία.
·          Χθες βράδυ χιόνισε στην Πάρνηθα.

Γ) Να αναγνωρίσετε το αχώριστο μόριο που υπάρχει σε καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις:

Επιβεβαίωση
Ημιθανής
Αρχιμάγειρας
Περίπτερο
Διχοτόμηση
Άηχος
Συνένωση
Διαχωριστικό
Ενήλικος
Αναπάντητος
Ανήλικος
Αναδύομαι
Υποβαθμίζω
Συμμαθητής
Δυσφημίζω
Συγγνώμη
Αμφιλεγόμενος
Συνεδρίαση
Ευπρόσδεκτος
Υφιστάμενος
Ξεκαρφώνω
Έφοδος
Άπιστος
Εξανθρωπίζω
Ομόθρησκος
Εφαλτήριο

Δ) Να αποδώσετε με μία σύνθετη λέξη τις φράσεις που ακολουθούν. Το πρώτο συνθετικό πρέπει να είναι ένα από τα λαϊκά και λόγια αχώριστα μόρια που σας δίνονται μέσα στην παρένθεση (υπο-, α-, παν-, αει-, δια-, ανα-, προ-, αν-, τηλε-, συν-, δυσ-, περι-, ομο-)
·          Ναός αφιερωμένος σ’ όλους τους θεούς ……………….........................................
·          Πρόσωπο που συνέπραξε σε κακή πράξη (έργο) ……………………………….
·          Φυτό που διατηρεί το φύλλωμά του και το χειμώνα …………………………...
·          Χωρίζω σε μέρη ………………………………………………………………………
·          Ταινία που γυρίζεται για να μεταδοθεί από την τηλεόραση ………………….
·          Θέατρο ή αίθουσα διδασκαλίας με κλιμακωτές σειρές καθισμάτων ………..
·          Παριστάνω ορισμένο χαρακτήρα, παίζω ρόλο ………………………………….
·          Αισθάνομαι ρίγος από κάτι ………………………………………………………...
·          Άνθρωπος χωρίς αισθήματα ………………………………………………………
·          Η περίοδος της ζωής του ανθρώπινου γένους πριν από την εποχή για την οποία υπάρχουν γραπτές μαρτυρίες ……………………………………………...
·          Μονοπάτι που δεν μπορείς να περάσεις εύκολα ………………………………..
·          Κατάγονται από την ίδια χώρα, συμπατριώτες …………………………………
·       Αυτός έχει πολύ μεγάλη φήμη …………………………………………………….




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου