" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014


ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ



Α) Να συμπληρώσετε τα κενά με τον κατάλληλο τύπο της οριστικής του «εἰμί»:
ü Κῦρος στρατηγός …………………… (παρατατικός)
ü Οἱ στρατιῶται τῶν Ἑλλήνων ὀλίγοι …………………………..   (ενεστώτας)
ü Σύ πονηρός καί φαῦλος ἀνήρ ………………………… (ενεστώτας)
ü Δῆλος νῆσος ……………………………. (ενεστώτας)
ü Σύ ……………………. (μέλλοντας) βασιλεύς Λακεδαιμονίων;
ü Ὑμεῖς ἀμαθεῖς καί ἂδικοι ………………………… (ενεστώτας)
ü Ἡμεῖς ἡ ἐλπίς τοῦ κόσμου ………………………….. (μέλλοντας)
ü Μέγιστος πλοῦτος ψυχῆς παιδεία ………………………… (ενεστώτας)
ü Σύ μετά τοῦ βασιλέως ……………………….. (παρατατικός)
ü Ἡμεῖς …………………………. (παρατατικός) νέοι ἐν τῷ πολέμῳ.(παρατατικός)

Β) Σωστό ή Λάθος; Όπου βρείτε λάθος στα αρχαία ελληνικά, να συμπληρώσετε δίπλα διορθωμένη τη λέξη:

Σ         Λ
τῆς δόξας                                             □    …………………………………….
οἱ κήποι                                      □          □  …………………………………………
τῶν ὀφθαλμῶν                        □          □  ……………………………………….
τῆς μελίττης                             □          □  …………………………………………
οἱ ταμίες                                     □          □  …………………………………………
τῇ κρίση                                     □          □  …………………………………………
ὦ δοῦλε                                       □          □  …………………………………………
τοῦ ἂρχοντα                              □          □  …………………………………………
τούς θεατάς                               □          □  …………………………………………
τοῖς ἱππέσι                                 □          □  ………………………………………..
Γ) Να συμπληρώσετε τις προτάσεις τοποθετώντας τα ουσιαστικά των παρενθέσεων στον κατάλληλο τύπο:
Ø Αἱ ……………………. πλησίον τῆς …………………….. εἰσίν. (οἰκία, θάλαττα)
Ø Ὁ λοχαγός λέγει τῷ …………………………. ὃτι δεῖ τήν ……………………….. κατακαίειν. (στρατιώτης, ἃμαξα)
Ø Οὐκ εἰμί ἐκ τῆς …………………………… ταύτης. (πόλις)
Ø Ταῖς …………………………… ταῖς γεμούσαις πονηρῶν ……………………………. φάρμακον ὁ λόγος ἐστίν. (ψυχή, ἐπιθυμία)
Ø Οἱ ……………………….. πείθονται τοῖς ……………………………. τῆς ………………………………. (πολίτης, ἂρχων, χώρα)
Ø Οὐ γιγνώσκεις, ὦ …………………………, τάς τῶν …………………………….. ὁδούς; (Πέρσης, θάλασσα)
Ø Τοῦτο ἒργον …………………………… ἀλλ’ οὐ ……………………………. ἐστίν. (κιθαριστής- γενική, παιδοτρίβης- γενική)
Ø Οἱ ………………………….. παρέχουσι τοῖς ……………………………… πάντα τά ἀγαθά. (θεός, ἂνθρωπος)
Ø Φύλαττε τάς …………………………. τῆς πατρίδος. (ὁδός)
Ø Ὦ …………………………, τί λέγεις; Οὐδείς τῶν ………………………….. ταῦτα θαυμάζει. (πολίτης, νεανίας)

Δ) Να μεταφέρετε τις παρακάτω προτάσεις στα αρχαία ελληνικά:

·   Είμαστε στρατιώτες του βασιλιά.
…………………………………………………………………………………………
·    Οι πολίτες είναι η ψυχή της πόλης.
…………………………………………………………………………………………
·    Ο Ξέρξης ήταν βασιλιάς των Περσών.
…………………………………………………………………………………………
·    Ήμαστε εχθροί των τυράννων.
…………………………………………………………………………………………
·     Ο λόγος του Θεού είναι ιερός (=σεμνός)
…………………………………………………………………………………………
·     Το όνομα του Ευριπίδη είναι αθάνατο.
…………………………………………………………………………………………
·     Αυτοί ήταν οι κριτές των αγώνων.
…………………………………………………………………………………………



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου