" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ / ΕΝΟΤΗΤΑ 4η
(ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ)



  1)   Να αναγνωρίσετε τη διάθεση των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις:

Ø  Δεν ενδιαφέρεσαι για τίποτα.
Ø  Η Κατερίνα ξενιτεύτηκε από μικρή.
Ø  Πολύ μαύρισες στις διακοπές.
Ø  Αυτό το σπίτι πουλιέται.
Ø  Ο Αντώνης έχτισε ωραίο σπίτι.
Ø  Ο Κώστας εργάζεται πολλές ώρες.
Ø  Σε ποιο κομμωτήριο χτενίζεσαι;
Ø  Πάγωσαν τα χέρια μου.
Ø  Δεν υπάρχει καμιά ελπίδα νίκης.
Ø  Να μην ανακατεύεσαι σε ξένες υποθέσεις.
Ø  Τα χιόνια έλιωσαν ήδη στα βουνά.

  2)  Να σχηματίσετε προτάσεις με τα υπογραμμισμένα ρήματα (όταν το ρήμα είναι αμετάβατο, να το χρησιμοποιήσετε ως μεταβατικό και το αντίστροφο)

(Παράδειγμα: Η διάλεξη αρχίζει στις οκτώ (ρ =αρχίζει: α.μ.τ.β.)
Ο Θανάσης αρχίζει την προπόνησή του στις 18.00 (το ρήμα είναι μ.τ.β.)

Ø Θόλωσε το μυαλό του και δεν ήξερε τι έκανε.
………………………………………………………………………………………………
Ø Πέταγε από τη χαρά του, όταν έμαθε πως ο φίλος του καλυτέρευσε.
………………………………………………………………………………………………
Ø Παρόλο που πονούσε το δόντι του, δε ζήτησε άδεια να φύγει.
………………………………………………………………………………………………
Ø Με πολέμησε μ’ όλες του τις δυνάμεις.
………………………………………………………………………………………………
Ø  Τον τρέμουν οι γνωστοί του εξαιτίας της αθυροστομίας του.
………………………………………………………………………………………………
Ø  Αλλάζει γνώμη πολύ εύκολα.
………………………………………………………………………………………………
Ø  Χαμήλωσε τα μάτια από τη ντροπή της.
……………………………………………………………………………………………
        
  3)  Να εντοπίσετε τα αντικείμενα των παρακάτω προτάσεων και να τα χαρακτηρίσετε (άμεσο – έμμεσο):

Ø Τα παιδιά έδωσαν στο δάσκαλό μια ευχετήρια κάρτα.
Ø Του ζήτησαν συγγνώμη για την ανάρμοστη συμπεριφορά τους.
Ø Μου έκρυψε την αλήθεια.
Ø Της άπλωσε το χέρι ζητώντας βοήθεια.
Ø Ο καθηγητής μας εξέτασε στα Μαθηματικά.
Ø Δώσε στο παιδί το παιχνίδι.
Ø Ποιος σε δίδαξε χορό;
Ø Η νοσοκόμα έκανε στον άρρωστο ένεση.
Ø Έδωσε στο φτωχό χρήματα.
Ø Μια αόρατη δύναμη τον οδηγούσε στο σωστό δρόμο.

  4) Να γράψετε το σύστοιχο αντικείμενο που παραλείπεται:

Ø Χόρεψαν όλοι τον τσάμικο …………………………………………………………
Ø Τους είπε πολλά ……………………………………………………………………
Ø Η χορωδία τραγούδησε δημοτικά …………………………………………………
Ø Η χήρα φορούσε μαύρο ……………………………………………………………
Ø Ζούσε ακατάστατη κι έντονη ………………………………………………………
Ø Η εταιρεία αυτή μας χορήγησε πολλές ……………………………………………
Ø Πρέπει να γράφεις καλύτερα ………………………………………………………
Ø Η ζωή μου έπαιξε ένα πολύ άσχημο ………………………………………………

  5) Να χρησιμοποιήσετε σε φράσεις ως μεταβατικά και ως αμετάβατα τα ακόλουθα ρήματα:

Ø Ανοίγω: ………….…………………………………………………………………………………
Ø Πονάω:……………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
Ø Δουλεύω:…………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
Ø Γελώ:………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
Ø Βγαίνω:……………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
Ø Κλείνω:…………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………
Ø Πηγαίνω:…………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
ØΠεθαίνω:…………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………….........................


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου