" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
 ΕΝΟΤΗΤΑ 3η (ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ)



  Α) Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω ρημάτων με τον κατάλληλο τύπο –ε ή –αι:
v Ο κήπος μας ποτίζετ… με τεχνητή βροχή.
v Εσείς τι ελπίζετ… ότι θα πετύχετ… μ’ αυτή την καλλιέργεια;
v Εγώ φοβάμ… τις μέλισσες και πάντοτε φυλάγομ… απ’ αυτές.
v Εμείς μαζεύουμ… τα ώριμα φρούτα και τα πηγαίνουμ… στη λαϊκή αγορά.
v Ο Κώστας άφησ… το αυτοκίνητο και προχώρησ… με τα πόδια.
v Πρέπει να ησυχάσετ… και να διαβάσετ… την άσκηση.
v Η οικογένειά τους αποτελείτ… από έξι άτομα.
v Παιδί μου, μη μεταχειρίζεσ… επικίνδυνα πράγματα.
v Εσείς έχετ… την απαίτηση ενώ εμείς θεωρούμ… σωστό μόνο αυτό που μας ζητάτ…
v Δε δέχετ… να πουλήσει το σπίτι του.

  Β) Να τοποθετήσετε τα υπογραμμισμένα ρήματα των ακόλουθων προτάσεων στον Παρατατικό και τον Αόριστο:
v Εκφράζει /……………………./………………………. με θάρρος και ηρεμία τις απόψεις του για κάθε ζήτημα που προκύπτει /………………………………./……………………………………
v Μόλις βλέπει /……………………………/………………………….. τους καλεσμένους του, σηκώνεται /………………………………/……………………………………… και τους καλωσορίζει /……………………………………/………………………………………. θερμά.
v Στα μισά της ψηλής πέτρινης σκάλας στέκομαι /…………………………../……………………….., παίρνω /……………………/………………………. μια βαθιά ανάσα και κοιτάζω /……………………./………………………….. τον κόσμο που ανεβαίνει /………………………………/…………………………………….
v Διαβάλλει /……………………………/……………………………….. και συκοφαντεί/ …………………………… /………………………………. τους αντιπάλους του.
vΈπειτα φοράτε /………………………../……………………….. τις μπότες σας, παίρνετε /……………………………./…………………………… τις ομπρέλες σας –ο καθένας τη δική του- και βγαίνετε /……………………………/…………………………….. στην αυλή.
v Καθώς ξαπλώνομαι /………………………………./…………………………………… στην επιφάνεια της θάλασσας και αφήνομαι /………………………../…………………………… στο μαλακό κύμα, μου έρχεται /…………………………/…………………………… στο νου κάποιο ξεχασμένο παιδικό τραγούδι.

  Γ) Να συμπληρώσετε τα γράμματα (ι, η, υ, ει) που λείπουν:
v Μας συνάντ….σε στην πλατεία αλλά δε μας χαιρέτ….σε, επειδή δε μας γνώρ….ζε.
v Η αμυγδαλιά του κήπου άνθ….σε πολύ νωρίς. Φοβάμαι ότι ο βοριάς θα σκορπ….σει τα άνθη της.
v Τον χτύπ….σαν πολλές συμφορές αλλά ούτε δάκρ….σε ούτε λύγ….σε.
v Κάθε φορά που ο πατέρας μας γύρ….ζε από ταξίδι, το σπίτι μας πλημμύρ….ζε από χαρά.
v Ελπ….ζω να μη μεθ….σεις ποτέ στη ζωή σου.
v Στοιχημάτ….σε ότι από την πώληση του αυτοκινήτου θα κέρδ….ζε κάποια χρήματα.
v Ισχυρ….ζόταν ότι τον αδίκ….σε και τόν….ζε ότι έχει αποφασ….σει να διεκδικ….σει το δίκαιό του.
v Ξενύχτ….σε και την επόμενη μέρα γύρ….σε νωρίς σπίτι.
v Είναι άνθρωπος δ….βουλος και δ….στροπος. Την Κυριακή άλλα μας έλεγε και την Τρίτη δ….σφήμ….σε τα προϊόντά μας.

  Δ) Να τοποθετήσετε τα ρήματα που σας δίνονται μέσα στην παρένθεση στο κατάλληλο πρόσωπο και το ζητούμενο χρόνο (πληροφορώ, αιτιολογώ, επικοινωνώ, κάθομαι, περνώ, προσποιούμαι, βαστώ, διηγούμαι, αγρυπνώ, απαντώ, αγαπιέμαι, θυμάμαι)
v Χθες βράδυ όλοι μας ……………………………(αόρ.), γιατί αρρώστησε ο παππούς.
v Εσείς ……………………………..(αόρ.) όλο το βάρος αυτής της μεγάλης προσπάθειας.
v Πρέπει να ………………………………(ενεστ.) τις απόψεις σας, για να είστε πειστικοί.
v Άδικα ………………………………….(παρατ.) ότι δεν ξέρεις τίποτε.
v Δεν καταλαβαίνω πώς γίνεται να μη …………………………….(ενεστ.) εσείς που …………………………… (παρατ.) πολύ.
v Τον μάλωνα συχνά, επειδή δε μελετούσε αρκετά αλλά αυτός μου ………………………….(παρατ.) πάντοτε πως ……………………….(μέλλ.) στο Πανεπιστήμιο.
v Αν …………………………………(υπερσ.) μαζί μου, θα σας ………………………………..(υπερσ.) ότι δεν ισχύουν αυτά που σας είπαν για την επιχείρησή μας.
v Ακόμη θυμάμαι τις ωραίες ιστορίες που μου ……………………………(παρατ.) η γιαγιά μου.
v Οι δύο γέροι …………………………..(παρατ.) δίπλα στο τζάκι και …………………………..(παρατ.) τα δύσκολα χρόνια της νιότης τους.
v Ο Τύπος μας ………………………………..(ενεστ.) για όσα συμβαίνουν στον κόσμο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου