" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014


Δυσγραφία: Συμπτώματα και Αντιμετώπιση

dysgrafia8Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπευτική αξιολόγηση
Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών η Εργοθεραπευτική Αξιολόγηση και η Θεραπευτική Αντιμετώπιση είναι απαραίτητη όταν το παιδί έχει γενική δυσκολία σε μια κατηγορία, ή εμφανίζει πολλές ενδείξεις σε τρείς ή περισσότερες κατηγορίες από τις παρακάτω.

 ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
1.— Εμφανίζει αδυναμία ή κουράζεται πιο εύκολα από τους συνομήλικους του
2.— Σε σύγκριση με παιδιά της ηλικίας του, έχει εμφανείς δυσκολίες στο να χοροπηδάει ή να τρέχει
3.— Οι κινήσεις του είναι αδέξιες και σκοντάφτει
4.— Συχνά μπερδεύει την δεξιά με την αριστερή πλευρά του σώματός του
5.— Είναι επιφυλακτικό στον παιδότοπο, αποφεύγει τις κούνιες και είναι διστακτικό στις κινητικές δραστηριότητες

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
1.— Δυσκολεύεται στην ζωγραφική, στο να χρωματίζει, να αντιγράφει και να κόβει με ψαλίδι
2.— Εμφανίζει ελλείμματα στη σύλληψη του μολυβιού, κρατάει σφιχτά το μολύβι και κουράζεται εύκολα ενώ γράφει
3.— Δεν έχει καθοριστεί το επικρατέστερο χέρι (μετά τα έξι χρόνια)
4.— Δυσκολία με το ντύσιμο / απόδυση, τα κουμπιά, το φερμουάρ, τα κορδόνια των παπουτσιών


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ
Δυσκολίες στους τομείς που ακολουθούν:
  • Ανάγνωση
  • Μαθηματικά
  • Ορθογραφία
  • Υπερκινητικότητα
  • Διάσπαση και ελάχιστη διάρκεια προσοχής
  • Αργός στην γραφή
  • Οργάνωση και τελείωμα εργασιών
  • Να ακολουθεί οδηγίες
  • Να θυμάται πληροφορίες

ΑΦΗ
1.— Φαίνεται να υπεραντιδρά στο άγγιγμα και δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, εκτός όταν ο ίδιος το επιδιώκει
2.— Δεν του αρέσουν συγκεκριμένες υφές των υλικών ή των ρούχων του
3.— Αποφεύγει τις δραστηριότητες που μπορεί να λερωθεί (δακτυλομπογιές, πηλός, κόλλα)


ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ
1.— Δυσκολεύεται να ονομάσει (με ανάλογο συνδυασμό) τα χρώματα, τα σχήματα και τα μεγέθη
2.— Δυσκολεύεται με την ολοκλήρωση διαφόρων παζλ
3.— Αντιστρέφει λέξεις ή γράμματα ακόμα και μετά την πρώτη τάξη
4.— Δυσκολεύεται στην ομαλή οπτική παρακολούθηση (να παρακολουθεί ένα σημείο με τα μάτια του, να μη χάνει το σημείο που διαβάζει, να αντιγράφει από τον πίνακα)

ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
1.— Είναι υπερευαίσθητος στους δυνατούς ήχους
2.— Εμφανίζει δυσκολίες στην κατανόηση ή στην προσοχή όταν του μιλάνε
3.— Πολύ εύκολα διασπάται η προσοχή του από ήχους


ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
1.— Δεν δέχεται εύκολα αλλαγές στο πρόγραμμά του
2.— Απογοητεύεται εύκολα
3.— Παρουσιάζει δυσκολίες στην συναναστροφή του με άλλα παιδιά
4.— Έχει τάσεις να είναι παρορμητικός, ανυπάκουος και συχνά έχει ατυχήματα
5.— Παρουσιάζει έντονες αλλαγές διάθεσης και εκρήξεις θυμού
6.— Αποφεύγει τα ομαδικά παιχνίδια και προτιμάει να παίζει μόνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου