Γιώργος Ιωάννου «Να 'σαι καλά, δάσκαλε!»
1. Τι είδους αφηγηματικό κείμενο είναι
αυτό που διαβάσατε και γιατί;
α) μυθιστόρημα
……………………………………………………………………………………………
β) διήγημα
…………………………………………………………………………………………………..
γ) άρθρο
……………………………………………………………………………………………………...
2. Να αιτιολογήσετε
τον τίτλο του κειμένου:

3. Πώς παρουσιάζεται ο χαρακτήρας του δασκάλου στην πρώτη
παράγραφο; Να υπογραμμίσετε τις λέξεις
ή φράσεις που σκιαγραφούν την
προσωπικότητά του.
4. Με ποιους
τρόπους προσπαθεί ο δάσκαλος αρχικά να φέρει κοντά στην παράδοση
τους μαθητές του;

5. Ο συγκεκριμένος δάσκαλος χρησιμοποιεί
τη διδακτική μέθοδο του «σχολείου
εργασίας». Να την παρουσιάσετε. Κατά τη γνώμη σας, βρήκε ανταπόκριση στους μαθητές αυτό το
μοντέλο σχολικής διδασκαλίας;
6. Να σχολιάσετε την πονηριά του
αφηγητή-μαθητή. Γιατί κατέφυγε στη λύση της
αντιγραφής;

7. «Δεν
είναι μυστήριο δάσκαλε. Όχι μόνο … όταν το ξαναπήρε»: με
μελαγχολική διάθεση ο αφηγητής διατυπώνει μια πρόβλεψη. Ποια
είναι αυτή και τι εννοεί;
8. Ποιες αφηγηματικές
τεχνικές εντοπίζονται στο κείμενο; Να τις δικαιολογήσετε επικαλούμενοι
συγκεκριμένα χωρία του αποσπάσματος:
9. Η γλώσσα
του κειμένου είναι:
α) απλή, καθημερινή, δημοτική
β) καθαρεύουσα
γ) επαρχιώτικη, λαϊκή
και γιατί;
α) απλή, καθημερινή, δημοτική
β) καθαρεύουσα
γ) επαρχιώτικη, λαϊκή
και γιατί;
10. Το ύφος του κειμένου θεωρείται νοσταλγικό, μελαγχολικό,
εξομολογητικό και ελαφρώς ειρωνικό. Να τεκμηριώσετε τους πιο πάνω
χαρακτηρισμούς:

11. Να αντιστοιχίσετε τις προτάσεις της Στήλης Α’ με τα κατάλληλα σχήματα λόγου
της Στήλης Β’: (ένα δεδομένο της
Στήλης Β’ περισσεύει)
ΣΤΗΛΗ Α’
|
ΣΤΗΛΗ Β’
|
«Ο καθηγητής μας έφεγγε πια ολόκληρος»
|
1. αντίθεση
|
«Πιστά, πιστά, όσο μπορείτε πιο πιστά»
|
2. ασύνδετο
σχήμα
|
«Σαν ένας θησαυρός κρυφός και αλογάριαστος»
|
3. οπτικοακουστική
εικόνα
|
«Έφερνε δίσκους, μαγνητόφωνα, σλάιντς»
|
4. μεταφορά
|
«Όσο τα άλλα τραγουδούσαν, αγόρια και κορίτσια χόρευαν…»
|
5. παρήχηση
|
«Δεν είναι δική σας δουλειά να τα διορθώσετε»
|
6. επανάληψη
|
7. παρομοίωση
|
Αν και δεν είμαι φιλόλογος,ώστε να έχω το σωστό κριτήριο, μου άρεσε πολύ.Μπράβο Μαρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒιβή μου, σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Εκτιμώ πολύ την άποψή σου!
Διαγραφή