ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1) Να
βρείτε το α’ συνθετικό των παρακάτω λέξεων και να δηλώσετε τι μέρος του λόγου είναι.
Αλλόθρησκος:
|
Ζωολογία:
|
||
Ανωφερής:
|
Βιβλιοθηκάριος:
|
||
Αντιμέτωπος:
|
Αυτοκαταστροφικός:
|
||
Μεταπείθω:
|
Πισώπλατα:
|
||
Κοκκινόχωμα:
|
Φιλόζωος:
|
||
Παραλληλόγραμμο:
|
Μεγαλόσωμος:
|
||
Αναβοσβήνω:
|
Τελειομανής:
|
||
Μικρόψυχος:
|
Καλοκαίρι:
|
2) Στις παρακάτω προτάσεις να βρείτε το
υποκείμενο των υπογραμμισμένων ρημάτων και να δηλώσετε την μορφή τους.
Ø
Αυτή
την εικόνα παρουσιάζει σήμερα
το φοιτητικό κίνημα.
Ø
Το
καλοκαίρι δε θα πάω
πουθενά διακοπές.
Ø
Πολλοί
ξένοι κατακλύζουν κάθε
καλοκαίρι τις ελληνικές παραλίες.
Ø
Εμείς
παρακολουθούσαμε σιωπηλοί το
μάθημα του καθηγητή.
Ø
Δεν επιτρέπεται να καταναλώνετε αναψυκτικά και ποτά.
Ø
Ήταν
βέβαια ξεκάθαρο ότι απαγορευόταν
να έχουμε ανοιχτά βιβλία.
Ø
Ποιος
σου είπε πώς δε θα έλθω;
Ø
Οι
εκπαιδευμένοι μπορούσαν να
εκτελούν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις ασκήσεις.
Ø
Θα ξημερώσει και θα ηρεμήσουμε.
Ø
Με παρακαλούν συνέχεια οι γονείς
μου να διαβάσω.
3) Στις παρακάτω φράσεις να μετατρέψετε την
ενεργητική σύνταξη σε παθητική.
Ø Οι μαθητές του γυμνασίου ζωγράφισαν τον
πίνακα.
Ø Οι γονείς μου καθάρισαν τον κήπο και
φύτεψαν νέα λουλούδια.
Ø Ο σεισμός προκάλεσε πολλές ζημιές στα
σπίτια της περιοχής.
Ø Δάνεισε το κινητό της τηλέφωνο στη φίλη
της.
Ø Η δυνατή βροχή κατέστρεψε ολόκληρη τη
σοδειά.
Ø Οι δυνατοί συνήθως εκμεταλλεύονται τους
αδύναμους.
Ø Ο πρόεδρος της ομάδας αντικατέστησε τον
προπονητή.
Ø Ο πατέρας μου με παρηγόρησε που δεν έγραψα
καλά στο διαγώνισμα.
Ø Το απόγευμα μαύρα σύννεφα θα σκεπάσουν
τον ουρανό.
Ø Η γυμναστική και η σωστή διατροφή ωφελούν
την ανθρώπινη υγεία.
4) Να συμπληρώσετε τα κενά με τους κατάλληλους
τύπους της μετοχής των ρημάτων που βρίσκονται στην παρένθεση.
Ø Έμεινε ……………………. (κρύβομαι) στην σπηλιά, για να μπορέσει να ξεφύγει.
Ø Μετά την επιτυχία της ένιωθε πολύ
…………………………… (χαίρομαι)
Ø Κρύωσε, γιατί βγήκε …………………(ιδρώνω) στο μπαλκόνι.
Ø Κλείσε το φώς ……………….. (βγαίνω) από το μπάνιο.
Ø Άρχισε να χορεύει και μου είπε ……………………..
(γελώ)
Ø Περάσαμε όλο το βράδυ …………….. (μιλώ) για την παράσταση που είχαμε
παρακολουθήσει.
Ø Ύστερα από την κατανάλωση τόσο πολλών
φαγητών ο αδελφός ήταν πλέον
…………………………… (χορταίνω)
Ø Προτιμώ τα φρούτα όταν είναι ……………….. (γίνομαι).
Ø ……………………………. (παίρνω) το μετρό, θα φτάσεις πιο γρήγορα στον προορισμό σου.
Ø Ήταν πολύ ……………………………. (στεναχωριέμαι), επειδή η ομάδα του
έχασε στον αγώνα.
5) Να βρείτε το β΄ συνθετικό των παρακάτω λέξεων
και να δηλώσετε τί μέρος του λόγου είναι:
Μεταφέρω:
|
Αποχωρίζομαι:
|
||
Περικάρπιο:
|
Πολυαγαπημένος:
|
||
Πολύχρωμος:
|
Παραπάνω:
|
||
Πολυδιάστατος:
|
Ανατροπή:
|
||
Κατακόκκινος:
|
Καταβεβλημένος:
|
6) Να σχηματίσετε οικογένειες λέξεων με τις
λέξεις που ακολουθούν:
(π.χ. τραπέζι → επιτραπέζιο, ομοτράπεζος, τράπεζα,
τραπεζικός, τραπεζαρία, τραπεζάκι …)
Ø Λαμβάνω:
|
Ø Διδάσκω:
|
Ø Βολή:
|
Ø Τιμή:
|
Ø Δράση:
|
Ø Έργο:
|
Ø Παιδί:
|
Ø Αρχή:
|
Ø Γράμμα:
|
Ø Πατέρας:
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου