" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015


Τεχνικές για την ανατροφοδότηση μαθητών
Αποτέλεσμα εικόνας για εικονες; σχολειου
Ο πιο απλός τρόπος για να ανέβει η επίδοση των μαθητών είναι να αξιοποιήσει ο δάσκαλος τη διαμορφωτική . Αντί δηλαδή να διδάσκει και στο τέλος να βάζει ένα τεστ, είναι πολύ καλύτερο κάθε τόσο να σταματάει τη διδασκαλία και να ελέγχει τι έχουν καταλάβει οι μαθητές του. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί γρήγορα να βλέπει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του και να προβαίνει σε αντίστοιχες βελτιώσεις και προσαρμογές.
Επιπλέον, η διαμορφωτική αξιολόγηση είναι χρήσιμη γιατί με βάση αυτή ενημερώνουμε το παιδί για την επίδοσή του. Σε αυτό το άρθρο υπάρχουν 5 συμβουλές για να είναι αποτελεσματικότερη η ανατροφοδότηση του μαθητή.
  1. Πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένη. Συνήθως εμείς, οι εκπαιδευτικοί, αρκούμαστε σε ένα απλό «Μπράβο!» ή ένα «Πολύ ωραία!» τα οποία στην πράξη δεν εξηγούν τι ακριβώς έκανε καλά ο μαθητής. Πολύ καλύτερο είναι να λέμε: «Έχεις μάθει καλά τη σειρά των πράξεων γιατί πρόσεχες και ρωτούσες όποτε δεν καταλάβαινες κάτι. Αν κάνεις το ίδιο και στη συνέχεια θα γίνεις ακόμα καλύτερος». Το παράδειγμα μπορεί να μην είναι τέλειο, αλλά νομίζω ότι πιάσατε το νόημα.

  2. Προφανώς, πρέπει να δίνεται όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Δεν κερδίζει κάτι με το να καθυστερούμε να τον ενημερώνουμε για τα θετικά του στοιχεία και τους τομείς που πρέπει να βελτιώσει.

  3. Οφείλει να τους βοηθά να καταλαβαίνουν πόσο κοντά βρίσκονται στον συγκεκριμένο μαθησιακό στόχο που επιδιώκουν. Λ.χ., μπορούμε να πούμε σε έναν μαθητή ότι, όσον αφορά το γράψιμο, από τους 3 στόχους που έχουμε θέσει (ορθογραφία, παραγραφοποίηση, κειμενικούς δείκτες) έχει πετύχει τους 2 πρώτους και απομένει ο τελευταίος. Και πάλι δεν είναι τέλειο το παράδειγμα, αλλά νομίζω ότι μεταφέρει την ουσία.

  4. Είναι σημαντικό η ανατροφοδότηση:
    • να μη δίνει την αίσθηση του ελέγχου·
    • να μη νιώθουν ότι τους παρακολουθούμε στενά·
    • να μη νιώθουν ότι ανταγωνίζονται τους συμμαθητές τους.

  5. Πρέπει να συμμετέχουν και οι ίδιοι οι μαθητές στη συλλογή των δεδομένων και στην επεξεργασία τους. Ένας απλός τρόπος είναι να ξέρουν τις προηγούμενες επιδόσεις τους και να τις συγκρίνουν με την τωρινή, ώστε να βλέπουν τις αλλαγές.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου