" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015


Άσκηση Εμπέδωσης στη σύνδεση των προτάσεων



Στα παρακάτω παραδείγματα: 
α) να εντοπίσετε τα ρήματα και να χωρίσετε τις προτάσεις, 
β) να διακρίνετε το είδος της σύνδεσης που υπάρχει μεταξύ των προτάσεων (ασύνδετο σχήμα, παρατακτική σύνδεση, υποτακτική σύνδεση) και 
γ) να βρείτε τους συνδέσμους (όπου υπάρχουν).

1) Δεν πρέπει να φοβάσαι το σκοτάδι αλλά να μάθεις να διαχειρίζεσαι τους φόβους σου.

2) Αφού επιμένεις, θα σου πω λοιπόν όλη την αλήθεια αλλά δεν θα αντιδράσεις ούτε θα φωνάξεις.

3) Δεν ήλθα γιατί δεν ένιωθα καλά και είχα ρίγη σ’ όλο μου το σώμα.

4) Αν είχα τη δυνατότητα, θα έκανα πολλά ταξίδια, θα γνώριζα νέους πολιτισμούς και θα μάθαινα πολλές ξένες γλώσσες.

5) Το βιβλίο στο δάνεισα για να το διαβάσεις και να μου το επιστρέψεις, εσύ όμως το έχασες.

6) Επειδή ακούγονται και λέγονται διάφορα, θέλω να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, να πω δηλαδή ότι δεν έχω καμιά ευθύνη.

7) Αν και δε διάβασα πολύ χθες, έγραψα πολύ καλά στο σημερινό διαγώνισμα.

8) Όταν έχεις υπομονή, πετυχαίνεις όλους τους στόχους σου, πραγματοποιείς κάθε σου επιθυμία και βάζεις τις βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον.

9) Ένα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα σκοπεύει στη γενικότερη καλλιέργεια των νέων, επιδιώκει την πλήρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, αλλά την ίδια στιγμή τους βοηθά ώστε να επιλέξουν το επάγγελμα που ταιριάζει στις κλίσεις και στις ικανότητές τους.

10) Όταν με συνάντησε, την ρώτησα γιατί καθυστέρησε να μου τηλεφωνήσει.

11) Η άσκηση και η σωστή διατροφή μάς εξασφαλίζουν τη μακροζωία, ενώ η καθιστική ζωή και η κακή διατροφή μπορούν να μας προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα υγείας.

12) Όποτε έχω ελεύθερο χρόνο και δεν έχω τι να κάνω, κάνω καμιά εκδρομή ή ασχολούμαι με κάποια ευχάριστη ασχολία στο σπίτι.

13) Πάρε μαζί σου ό,τι θέλεις και έλα μαζί μου.

14) Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η μόρφωση είναι ένα πολύ σημαντικό εφόδιο για τον άνθρωπο, αφιερώνουν πολύ χρόνο και πολύ χρήμα στην εκπαίδευση των παιδιών τους, δεν βλέπουν όμως πάντοτε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

15) Θα σε πάρω τηλέφωνο μόλις φτάσω για να μην ανησυχείς και αρχίζεις να με ψάχνεις, στο λέω από τώρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου