" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014






ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ
ΘΕΤΙΚΑ
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Α) Πνευματική επάρκεια (περιεχόμενο)/ (1-10 μον.)
1.   Σύλληψη θέματος, ευστοχία.
Εκτός θέματος, άστοχες παρεκβάσεις.
2.   Πληρότητα (επαρκής ανάπτυξη), ορθότητα-ακρίβεια, ειλικρίνεια-αλήθεια, αιτιολόγηση, αξιολόγηση (τα υπέρ και τα κατά), σαφήνεια, έμφαση.
Κενά, ουσιώδεις παραλείψεις, ανάπτυξη επουσιωδών σημείων εις βάρος ουσιωδών, παραλογισμοί-ανακρίβειες-αντιφάσεις, μονομέρειες, αοριστολογίες, γενικότητες, ασάφειες.
3.   Ειρμός (συνοχή, σύνδεση νοημάτων), ενότητα (όχι λεπτομέρειες άσχετες προς το θέμα), αλληλουχία (λογική σειρά).
Λογικά άλματα, νοηματικά χάσματα-κενά, περιττολογίες, επαναλήψεις, χαλαρή σύνδεση νοημάτων.
4.   Ορθή αναλογία των μερών της έκθεσης.
Δυσαναλογία, ανισομέρεια.
Β) Εκφραστική ικανότητα (ύφος- μορφή)/ (1-6 μον.)
1.   Έκφραση και διατύπωση ορθή (ορθογραφία, σύνταξη, κυριολεξία, στίξη), σαφής, ακριβής (όχι περιττές λέξεις), φυσική και λιτή. Λόγος σεμνός και ουσιαστικός.
Ανορθογραφίες, ασυνταξίες, ακυριολεξίες, κακή στίξη, φλυαρία, ρητορισμός, στόμφος (πομπώδες ύφος, κατάχρηση εκφραστικών μέσων) ανακρίβεια, ασάφεια.
2.   Καθαρή-ευανάγνωστη γραφή, χωρισμούς σε παραγράφους, περιθώρια, γενικότερη καλαισθησία.
Δυσανάγνωστη γραφή, έλλειψη παραγράφων και περιθωρίων, ακαλαισθησία.
Γ) Διάρθρωση περιεχομένου (δομή)/(1-4)
Ορθή διάταξη της ύλης, δομή, οργάνωση.
Έλλειψη σχεδίου, αταξία στη διάταξη της ύλης.

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014


Ποιο είναι το κατάλληλο διδακτικό περιβάλλον για ένα μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες έχουν ανάγκη ένα περιβάλλον, τόσο σε επίπεδο πρωτοβάθμιας όσο και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο θα τους στηρίζει, διευκολύνει και ωθεί να αλληλεπιδράσουν θετικά με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους. Οι συγκεκριμένοι μαθητές καλούνται να διαδραματίσουν τον ρόλο του πομπού και δέκτη σε αυτό το περιβάλλον. Οι δυσκολίες όμως που παρατηρούνται κατά την μάθηση εμποδίζουν τον μαθητή να μετέχει στον ρόλο του πομπού, κάτι που προκαλεί προβλήματα στην ομαλή σχολική του πορεία και την ενεργό εμπλοκή του στο διδακτικό γίγνεσθαι.

Ο εκπαιδευτικός -σεβόμενος τις ανάγκες του κάθε μαθητή- πρέπει να επιλέγει το κατάλληλο διδακτικό περιβάλλον το οποίο καθορίζει τα πρόσωπα με τα οποία έρχεται σε επαφή ο μαθητής και με τα οποία αναπτύσσει τις κατάλληλες διαπροσωπικές σχέσεις. Η επαφή του μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες με άλλους μαθητές έχει θετικά αποτελέσματα τόσο για τον ίδιο( κοινωνική, γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη) όσο και για τους υπόλοιπους συμμαθητές του που δεν αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. 
Οι επιλογές του κατάλληλου διδακτικού περιβάλλοντος είναι: 1) η τοποθέτηση του μαθητή σε κανονική τάξη αλλά με παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής 
2) η τοποθέτηση του μαθητή σε ειδικά τμήματα ένταξης εντός των σχολείων γενικής εκπαίδευσης, τα οποία αποτελούνται από εξειδικευμένο προσωπικό. 
Θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να επιδιώκεται η παραμονή του μαθητή στην κανονική τάξη και όχι σε τμήματα ένταξης ή σε ειδικά σχολεία, ιδρύματα ειδικής αγωγής, νοσοκομεία κτλ. αν μπορούν οι εκπαιδευτικές του ανάγκες να ικανοποιηθούν στην κανονική τάξη. Η μετακίνηση του μαθητή από τα τμήματα ένταξης στην κανονική τάξη πρέπει να γίνεται όταν ο μαθητής κριθεί οτι μπορεί να συμμετέχει απρόσκοπτα στο διδακτικό γίγνεσθαι της κανονικής τάξης. Τόσο η επιλογή της κανονικής τάξης όσο και του τμήματος ένταξης έχει σημαντικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, όπως παρουσιάζονται παρακάτω και τα οποία πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.
ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ


ΘΕΤΙΚΑ

Ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες παραμένοντας στην κανονική τάξη έρχεται πιο κοντά με μαθητές που δεν χαρακτηρίζονται απο τέτοια προβλήματα και αλληλεπιδρά θετικά μαζί τους. Δημιουργείται το αίσθημα της συλλογικότητας και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών, ενώ οι αντιπαλότητες μέσα απο την ομαδικότητα ομαλοποιούνται και ο μαθητής δεν περιθωριοποιείται. Ο εκπαιδευτικός συνεργάζεται ενεργά με τον ειδικό παιδαγωγό παράλληλης στήριξης ο οποίος του παρέχει ειδικές διδακτικές προσεγγίσεις και μέσα αντιμετώπισης των δυσκολιών που παρουσιάζει ο μαθητής κατά την μαθησιακή διαδικασία. Η συνεργασία εκπαιδευτικού και ειδικού παιδαγωγού αποτρέπει την μετακίνηση μαθητών με ήπια προβλήματα σε τμήματα ένταξης, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει την οικονομία σημαντικών πόρων που μπορούν να διατεθούν για άλλους σκοπούς της διδασκαλίας. Η εμπειρία του ειδικού παιδαγωγού τον καθιστά απαραίτητο σε μια κανονική τάξη καθώς μπορεί να ασχοληθεί με περισσότερους μαθητές, σε λιγότερο χρόνο και με καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα σε σύγκριση με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Σε κάθε περίπτωση η συνολική προσπάθεια αποπνέει μια αίσθηση συνυπευθυνότητας ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.


ΑΡΝΗΤΙΚΑ

Απεναντίας το περιβάλλον της κανονικής τάξης είναι πολυπληθές, με πολλούς μαθητές στην αίθουσα κάτι που λειτουργεί αρνητικά τόσο για τον εκπαιδευτικό, διότι δεν έχει αρκετό χρόνο για όλους, όσο και και για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που με αυτό τον τρόπο παραγκωνίζονται και παραμελούνται οι ιδιαίτερες ανάγκες τους. Ο εκπαιδευτικός αδυνατεί να οργανώσει το σχολικό πρόγραμμα με τρόπο ικανοποιητικό για όλους, ενώ παράλληλα δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα που ανακύπτουν κατά την μαθησιακή διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός ο οποίος έχει ελλιπή κατάρτιση ειδικής παιδαγωγικής σε συνδυασμό με την εφήμερη θέση του ειδικού παιδαγωγού ο οποίος δεν ανήκει στο προσωπικό του σχολείου, μεγιστοποιούν την αδυναμία παρεχόμενης βοήθειας προς τους μαθητές με μαθησιακές ανάγκες. Στην κανονική τάξη τέλος παρατηρείται έλλειψη ή και δυσκολία μεταφοράς των υποστηρικτικών μέσων (τεχνολογικά μέσα, υπολογιστές, πολυμέσα, κεκλιμμένοι πίνακες, ορθογράφοι κ.τ.λ) τα οποία χρησιμοποιούνται για να αναπτύξουν, διατηρήσουν, βελτιώσουν τις λειτουργικές δεξιότητες των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

ΘΕΤΙΚΑ

Η μετακίνηση και η παραμονή ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες σε τμήμα ένταξης δημιουργεί μεταξύ των μαθητών μια ομοιομορφία ως προς τις μαθησιακές τους ανάγκες, ενώ μειώνεται το αίσθημα οποιασδήποτε περιθωριοποίησης. Η διδασκαλία διευκολύνεται και εξελίσσεται ομαλά από ειδικά εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συμβάλλουν με τις μεθόδους διδασκαλίας τους στην ομαλή ενσωμάτωση των μαθητών στην μαθησιακή διαδικασία. Μέσα από τις κοινές μαθησιακές τους ανάγκες οι μαθητές συνεργάζονται σε επίπεδο ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας η οποία τους επιτρέπει την θετική αλληλεπίδραση, διαπροσωπική επικοινωνία, τις εναλλαγές ρόλων, ενώ παράλληλα οι μαθητές δίνουν νόημα στη γνώση που παράγεται γύρω από ένα θέμα. 
Ο ειδικός παιδαγωγός δημιουργεί εξατομικευμένη διδασκαλία γύρω από τον κάθε μαθητή ξεχωριστά, καθώς ξεχωριστές και διαφορετικές είναι και οι μαθησιακές δυσκολίες του κάθε μαθητή. Αυτο αποτελει ένα μέσο κινητοποίησης, παρότρυνσης, υποστήριξης και ανάπτυξης των δεξιοτήτων των μαθητών προκειμένου να αποκτήσουν όσο το δυνατόν πιο σύντομα την μαθησιακή τους αυτονομία και να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στο κοινό εκπαιδευτικό σύστημα. 
Επιπλέον διευκολύνει γονείς, εκπαιδευτικούς, προσωπικό και γενικά όσους εμπλέκονται στην εκπαίδευση αυτών των μαθητών να συμμετάσχουν και να βελτιώσουν τις συνθήκες μάθησης, επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. 
Τέλος τα τμήματα ένταξης έχουν συνήθως το απαραίτητο υποστηρικτικό υλικό(υπολογιστές, πολυμέσα, κτλ) τα οποία ικανοποιούν τις ιδιαίτερες και μοναδικές ανάγκες του κάθε μαθητή. Η δημιουργία του κατάλληλου υποστηρικτικού περιβάλλοντος και η επιλογή των αποτελεσματικών μέσων για το σκοπό αυτό αποτελούν μια μεγάλη πρόκληση για το σημερινό σχολείο. Το κάθε μέσο δεν είναι κατάλληλο για τον κάθε μαθητή, καθώς ο καθένας από αυτούς αποτελεί ένα μοναδικό σύνολο αναγκών, αδυναμιών, ειδικών ικανοτήτων, αξιών, στάσεων και εμπειριών. 
Σε ένα περιβάλλον και με έναν ορισμένο σκοπό μπορεί ένα υποστηρικτικό μέσο για κάποιον να είναι κατάλληλο, ενώ σε άλλο περιβάλλον και για άλλο σκοπό να μην είναι. Στόχος των εκπαιδευτικών είναι να δημιουργήσουν την κατάλληλη συναισθηματική στήριξη η οποία θα ωθήσει τον μαθητή να χρησιμοποιήσει και να μην απορρίψει το κατάλληλο υποστηρικτικό μέσο.

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

Απεναντίας παρατηρούνται προβλήματα οργάνωσης του σχολικού περιβάλλοντος καθώς σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ο κίνδυνος σχηματισμού πολυπληθών τμημάτων με αυξημένες ανάγκες σε συνάρτηση με τον λίγο χρόνο που τους αναλογεί. 
Πολλές φορές παρατηρείται σύγχυση των ρόλων των εκπαιδευτικών με τους ειδικούς παιδαγωγούς και διχογνωμίες, ενώ προβλήματα ανακύπτουν πολλές φορές σχετικά με την αξιολόγηση, τον σχεδιασμό της διδασκαλίας, των εποπτικών μέσων και την συμβουλευτική των γονέων. 
Τέλος πολλές φορές παρατηρείται ανομοιομορφία μεταξυ των μαθητών καθώς τα μαθησιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλοι μαθητές είναι ήπια και άλλοι σοβαρά. Αυτό παρεμποδίζει την θετική αλληλεπίδραση των μαθητών και την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ενώ ενισχύει το αίσθημα αντιπαλότητας, περιθωριοποίησης και ανταγωνισμού.
Εν κατακλείδι θα μπορούσαμε να πούμε οτι κριτήριο για τις επιλογές μας πρέπει να είναι ένα διδακτικό περιβάλλον που να ικανοποιεί την προσωπική θεωρία και τις προσδοκίες του εκπαιδευτικού, καθώς και την γνωστική, συναισθηματική, ψυχοκινητική και κοινωνική ανάπτυξη του κάθε μαθητή, τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του.


ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΛΙΑΚΑΣ, φιλόλογος  http://filologika-mathimata-online.blogspot.gr/     


Θησείο - 1901


Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014



Albaraccin - Ισπανία




Περπατώντας στη βροχή...





Εφηβεία: Οδηγός επιβίωσης για τους γονείς



Περάσατε εποχές που ξυπνούσατε κάθε 3 ώρες για να ταΐζετε το βρέφος, κολικών του μωρού, αντιδράσεων την πρώτη μέρα στο σχολείο. Τίποτα δεν σας τρομάζει όμως περισσότερο από την εφηβεία του παιδιού σας. Δικαιολογημένα;
Αν σκεφτείτε ότι κατά την εφηβεία το παιδί μεγαλώνει σωματικά αλλά και πνευματικά, είναι λίγο δυσνόητο γιατί αποτελεί περίοδο σύγχυσης και τσακωμών για τις περισσότερες οικογένειες.
Παρά την αρνητική αντίληψη ορισμένων ενηλίκων απέναντι στους εφήβους, συχνά αυτοί είναι δραστήριοι, ευαίσθητοι, σκεπτόμενοι και δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο τι είναι δίκαιο και τι σωστό.
Έτσι, ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσει ένας γονιός τον έφηβο είναι να βάλει στην άκρη τις όποιες διαφορές μεταξύ τους και να τον βοηθήσει να διαμορφώσει την προσωπικότητά του.

Κατανόηση

Ο γονιός θα πρέπει να κατανοήσει τις αλλαγές που φέρνει η εφηβεία. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη ηλικία κατά την οποία εμφανίζεται η εφηβεία. Ξεκινά και εξελίσσεται στον κάθε άνθρωπο διαφορετικά. Αυτό που είναι σημαντικό είναι η διάκριση μεταξύ ήβης και εφηβικής ηλικίας. Τα ορατά σημάδια της εφηβείας είναι γνωστά. Υπάρχουν όμως και σημαντικές αλλαγές στην ψυχολογία τους.
Αρκετά παιδιά καλωσορίζουν την εφηβεία, αλλάζοντας την συμπεριφορά τους απέναντι στους γονείς τους καθώς αρχίζουν να γίνονται περισσότερο ανεξάρτητα. Παράλληλα τα παιδιά αυτής της ηλικίας αρχίζουν να ενδιαφέρονται για το πώς τους βλέπουν οι συνομήλικοί τους και προσπαθούν να ταιριάξουν σε ένα κοινωνικό πλαίσιο. Συχνά, μάλιστα, οι φίλοι τους γίνονται πιο σημαντικοί από τους γονείς τους όσον αφορά στις λήψεις αποφάσεων.
Οι περισσότεροι έφηβοι αλλάζουν την εμφάνισή τους και το «στυλ» τους, πράγμα που μπορεί να προκαλέσει «επεισόδια» με τους γονείς τους.

Κονταροχτυπήματα

Ένα από τα πιο κοινά στερεότυπα της εφηβείας είναι η επαναστατική σύγκρουση με τους γονείς. Πρωταρχικός στόχος αυτής της «επανάστασης» είναι η επιθυμία τους για ανεξαρτησία. Στη συνέχεια, όσο ωριμάζουν αρχίζουν να σκέφτονται πιο καθαρά και να διαμορφώνουν τον ηθικό τους κώδικα. Οι γονείς από τη μεριά τους διαπιστώνουν ότι τα παιδιά τους, που προηγουμένως ήταν πρόθυμα να συμμορφωθούν και να τους ευχαριστήσουν, ξαφνικά επαναστατούν, διαφωνούν μαζί τους και τίθενται κατά του γονικού ελέγχου.
Ίσως χρειαστεί να εξετάσετε προσεκτικά πόσο χώρο δίνεται στον έφηβό σας να ανεξαρτητοποιηθεί και να αναρωτηθείτε: «Είμαι καταπιεστικός γονιός;», «Ακούω το παιδί μου;», «Του επιτρέπω να έχει διαφορετική άποψη;».

Συμβουλές:

Ενημερωθείτε
Διαβάστε βιβλία σχετικά με την εφηβεία, προσπαθήστε να θυμηθείτε πώς ήσασταν εσείς ως έφηβοι και προετοιμαστείτε για αυτά που θα έρθουν.

Μιλήστε στο παιδί σας έγκαιρα
Αν αρχίσετε να της μιλάτε για την έμμηνο ρύση ή να του μιλάτε για τα υγρά όνειρα ενώ βρίσκονται ήδη εκεί, τότε είναι πολύ αργά. Απαντήστε στις ερωτήσεις που κάνουν ως παιδιά για το σώμα τους, τις διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών και το σεξ.
Αν το παιδί αρχίσει να λέει ανέκδοτα με σεξ ή αρχίσει να αυξάνεται το ενδιαφέρον του για την εμφάνισή του, τότε είναι μια καλή στιγμή για να τους μιλήσετε για όλα αυτά.  
Ακόμη, όσο νωρίτερα αρχίσετε να επικοινωνείτε μαζί του, τόσο περισσότερο ανοιχτό προς συζήτηση θα είναι κατά την εφηβεία. Μοιραστείτε μαζί του εμπειρίες σας από την δική σας εφηβεία. Το γεγονός ότι περάσατε κι εσείς από «εκεί» θα τα κάνει να αισθανθούν πολύ καλύτερα.

Μπείτε στη θέση του
Εξηγήστε στο παιδί ότι είναι φυσιολογικό να ανησυχεί και να αισθάνεται τη μία ενήλικας και την άλλη παιδί.

Επιλέξτε τις μάχες σας
Αν το έφηβο παιδί σας θέλει να βάψει τα μαλλιά του, να αγοράσει ιγκουάνα ή να ντυθεί παράξενα, ξανασκεφτείτε αν αξίζει να τσακωθείτε για αυτά. Οι έφηβοι θέλουν να σοκάρουν. Είναι καλύτερο να το κάνουν με κάτι παροδικό και αβλαβές. Αφήστε τους «σοβαρούς τσακωμούς» για κάτι που θα έχει σημασία, όπως το αλκοόλ, το κάπνισμα και τα ναρκωτικά.

Να έχετε προσδοκίες
Οι έφηβοι συνήθως δυσαρεστούνται με τις απαιτήσεις που έχουν οι γονείς τους από αυτούς. Ωστόσο δείχνουν κατανόηση και μάλιστα αντιμετωπίζουν τις προσδοκίες των γονιών τους από αυτούς σαν δείγμα ότι νοιάζονται και περιμένουν κάποια πράγματα από αυτούς. Αν δεν υπάρχουν λογικές απαιτήσεις από τα παιδιά, όπως καλοί βαθμοί, σωστή συμπεριφορά και υπακοή σε κανόνες του σπιτιού, τότε πιθανότατα το παιδί να αισθανθεί ότι ο γονιός δεν νοιάζεται για αυτό.

Ενημερώστε το
Τα εφηβικά χρόνια είναι συνυφασμένα με πειραματισμούς, που περιλαμβάνουν όμως ορισμένες φορές επικίνδυνη συμπεριφορά. Μην αποφύγετε συζητήσεις για το σεξ, το αλκοόλ, το κάπνισμα, τα ναρκωτικά και προσπαθήστε να μειώσετε όσο το δυνατόν την πιθανότητα να εκτεθούν σε τέτοιους κινδύνους. Γνωρίστε τους φίλους των παιδιών σας και τους γονείς τους και συζητήστε μαζί τους.

Μάθετε να ξεχωρίζετε τον κίνδυνο
Αρκετές αλλαγές στη ζωή ενός εφήβου είναι φυσιολογικές. Άλλες όμως, ιδιαίτερα αν παρατηρήσετε ότι είναι παρατεταμένες, ίσως χρειαστούν προσοχή.
Δώστε σημασία σε σημάδια όπως: υπερβολική αύξηση βάρους, προβλήματα ύπνου, δραστικές αλλαγές στην προσωπικότητά του, συχνές αλλαγές στους φίλους και τις παρέες, συνεχείς κοπάνες από το σχολείο, χειροτέρευση των βαθμών, συζητήσεις ή ακόμα και αστεία σχετικά με την αυτοκτονία, σημάδια καπνίσματος, κατάχρησης αλκοόλ ή χρήσης ναρκωτικών και παρανομίες.
Οποιαδήποτε άλλη ανάρμοστη συμπεριφορά που κρατά πάνω από 6 εβδομάδες μπορεί να κρούσει επίσης τον κώδωνα του κινδύνου.

Σεβαστείτε την ιδιωτικότητά του
Αρκετοί γονείς συναντούν προβλήματα σε αυτό το θέμα. Πιστεύουν πώς ό,τι κάνει το παιδί τους αφορά. Ωστόσο για να βοηθήσετε το παιδί σας να ενηλικιωθεί θα πρέπει να του δώσετε λίγο χώρο. Μόνο όταν αισθανθείτε ότι το παιδί βρίσκεται σε κίνδυνο, μπορείτε να εισβάλετε στην ιδιωτικότητά του. Εμπιστευτείτε το και αφήστε το να κρατήσει απόρρητα το κινητό του, τα e-mail του, το δωμάτιό του.

Φιλτράρετε τις πληροφορίες που λαμβάνει
Τηλεοπτικές εκπομπές, περιοδικά, βιβλία και διαδίκτυο: Τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε έναν χείμαρρο πληροφοριών. Θα πρέπει να φιλτράρετε τις πληροφορίες που λαμβάνει και τον χρόνο που αφιερώνει σε κάθε τέτοια δραστηριότητα. Θέστε του όρια σχετικά με τον χρόνο που θα αφιερώσει μπροστά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή και ωθήστε τον προς τις δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους.

Φτιάξτε σωστούς και δίκαιους κανόνες
Όπως ακριβώς όταν το παιδί σας ήταν μικρότερο, έτσι και ως έφηβος θα πρέπει να έχει περιορισμούς όσον αφορά στις ώρες που κοιμάται. Οι έφηβοι χρειάζονται περίπου 8-9 ώρες ύπνου. Δώστε του το περιθώριο να βγαίνει μέχρι κάποια συγκεκριμένη ώρα τα Σαββατοκύριακα και προσπαθήστε να το τηρεί.


Πηγή: kidshealth.org

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014


Αποφθέγματα του Οδυσσέα Ελύτη


- "Τα τρία Τ της επιτυχίας: Ταλέντο, Τόλμη, Τύχη."

- "Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά."

- "Την αλήθεια τη φτιάχνει κανείς ακριβώς όπως φτιάχνει και το ψέμα."

- "Όταν ακούς «τάξη», ανθρωπινό κρέας μυρίζει."

- "Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει ότι με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις."

- "Χαράξου κάπου με οποιονδήποτε τρόπο και μετά πάλι σβήσου με γενναιοδωρία."

- "Μια νομοθεσία εντελώς άχρηστη για τις εξουσίες θα ήταν αληθινή σωτηρία."

- "Φτασμένες οι προλήψεις σε μια καθαρότητα μαθηματική, μας οδηγούν στη βαθύτερη γνώση του κόσμου."

- "Η αλήθεια βγαίνει χυτή σαν το νιόκοπο άγαλμα, μόνον μέσα απ’ τα καθάρια νερά της μοναξιάς. Κι η μοναξιά της πένας είναι απ’ τις πιο μεγάλες."

- "Ο Νόμος που είμαι δεν θα με υποτάξει."

- "Τη μαγεία δεν την πιάνεις με την ερμηνεία της μαγείας, πόσο μάλλον με την περιγραφή της ερμηνείας της μαγείας. Ή κελαηδάς ή σωπαίνεις. Δεν λες: αυτό που κάνω είναι κελαηδητό."

- Ο τρομοκράτης είναι ο άξεστος των θαυμάτων.

- "Ό,τι αγαπώ γεννιέται αδιάκοπα. Ό,τι αγαπώ βρίσκεται στην αρχή του πάντα."

- "Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως
πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
κι όταν σε πήρε το φιλί
γυναίκα."

- "Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.
Το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου."

- "Κείνο που σου προσάπτουνε τα χελιδόνια είναι η άνοιξη που δεν έφερες."

http://www.aytepignosi.com/