" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014


... δίπλα στις Πυραμίδες - Αίγυπτος




Σίδνει - Αυστραλία




Παιχνιδοπώλης - 1880

Να 
Άσκηση Συντακτικού


Να αναγνωρίσετε συντακτικά όλους τους όρους των παρακάτω προτάσεων:

1)       Ὁ κατήγορος φησί οὐ δικαίως λαμβάνειν το ἀργύριον.

2)       Ὁμολογεῖται τήν πόλιν ἀρχαιοτάτην εἶναι.

3)       Ἂλκηστις ἐβούλετο ὑπέρ Ἀδμήτου ἀποθανεῖν.

4)       Οἱ ἂνθρωποι εἰς τόν ἣλιον οὐ δύνανται ἀντιβλέπειν.

5)       Ὁ πατήρ καί ἡ μήτηρ εὐδαίμονά σε ἐπιθυμοῦσι γενέσθαι.

6)       Οὐ θέλω ὑμᾶς ἀγνοεῖν τούς νόμους.

7)       Σόλων ἐβούλετο πολίτας φυλάττειν τούς νόμους.

8)       Προσήκει ἡμῖν ἐπαινέσαι τήν ἀρετήν τῶν προγόνων.

9)       Πολλοί νέοι φιλοσοφεῖν νομίζουσι.

10)   Χαλεπόν ἐστί ἑαυτόν γνῶναι.

11)   Οὐκ ἐπίσταμαι κιθαρίζειν.

12)   Ἀγησίλαος ἐβούλετο τάς πόλεις αὐτονόμους εἶναι.

13)   Οἱ Πέρσαι ἠνάγκαζον τούς νέους μανθάνειν τούς νόμους.

14)   Ἄξιον ἦν τοῖς ζῶσιν πενθεῖν τούς τεθνεῶτας.

15)   Οἱ Θηβαῖοι ἤθελον σῶσαι τήν πόλιν.

16)   Χρή πάντας ἡμᾶς τούς θεούς σέβειν.

17)   Λέγεται Ξέρξην ἄνουν καί εὐήθη εἶναι.


α

ΠΑΙΔΙΚΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ

Το άγχος δεν διακατέχει μόνο τους μεγάλους, αλλά και τα μικρά παιδιά.

paidi-agxos-thessmama

Όταν ο γονιός συνειδητοποιήσει ότι έχει το παιδί του, στενοχωριέται. Κάτι βέβαια που είναι απολύτως λογικό. Εμείς θα σας παρουσιάσουμε μερικές συμβουλές για να του το μειώσετε όσο είναι μικρό το αγγελούδι σας.

•Ενθαρρύνετέ το να εξωτερικεύει τα συναισθήματά του.

Μην σας βλέπει αγχωμένη, γιατί μιμείται την κάθε σας συμπεριφορά.

•Να του μιλάτε για τα δικά σας συναισθήματα.

•Αφήστε του πρωτοβουλίες.

•Να του μάθετε από μικρή ηλικία να βάζει τα πράγματα σε μία σειρά. Είναι κάτι που θα υιοθετήσει και θα το ακολουθήσει και στην ενήλικη ζωή του.

•Να ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή του.

•Να ενισχύσετε την κοινωνικοποίησή του.

Να ασχολείστε όσο μπορείτε μαζί του.

•Να πηγαίνει σε εξωσχολικές δραστηριότητες. Ποδόσφαιρο, μπάσκετ, ζωγραφική,μπαλέτο κτλ

Αν το παιδί συνεχίζει να έχει έντονο το άγχος επισκεφθείτε κάποιον ειδικό.

Πηγή: mothersblog


Amsterdam - Ολλανδία



ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ



Α) Να συμπληρώσετε τα κενά με τον κατάλληλο τύπο της οριστικής του «εἰμί»:
ü Κῦρος στρατηγός …………………… (παρατατικός)
ü Οἱ στρατιῶται τῶν Ἑλλήνων ὀλίγοι …………………………..   (ενεστώτας)
ü Σύ πονηρός καί φαῦλος ἀνήρ ………………………… (ενεστώτας)
ü Δῆλος νῆσος ……………………………. (ενεστώτας)
ü Σύ ……………………. (μέλλοντας) βασιλεύς Λακεδαιμονίων;
ü Ὑμεῖς ἀμαθεῖς καί ἂδικοι ………………………… (ενεστώτας)
ü Ἡμεῖς ἡ ἐλπίς τοῦ κόσμου ………………………….. (μέλλοντας)
ü Μέγιστος πλοῦτος ψυχῆς παιδεία ………………………… (ενεστώτας)
ü Σύ μετά τοῦ βασιλέως ……………………….. (παρατατικός)
ü Ἡμεῖς …………………………. (παρατατικός) νέοι ἐν τῷ πολέμῳ.(παρατατικός)

Β) Σωστό ή Λάθος; Όπου βρείτε λάθος στα αρχαία ελληνικά, να συμπληρώσετε δίπλα διορθωμένη τη λέξη:

Σ         Λ
τῆς δόξας                                             □    …………………………………….
οἱ κήποι                                      □          □  …………………………………………
τῶν ὀφθαλμῶν                        □          □  ……………………………………….
τῆς μελίττης                             □          □  …………………………………………
οἱ ταμίες                                     □          □  …………………………………………
τῇ κρίση                                     □          □  …………………………………………
ὦ δοῦλε                                       □          □  …………………………………………
τοῦ ἂρχοντα                              □          □  …………………………………………
τούς θεατάς                               □          □  …………………………………………
τοῖς ἱππέσι                                 □          □  ………………………………………..
Γ) Να συμπληρώσετε τις προτάσεις τοποθετώντας τα ουσιαστικά των παρενθέσεων στον κατάλληλο τύπο:
Ø Αἱ ……………………. πλησίον τῆς …………………….. εἰσίν. (οἰκία, θάλαττα)
Ø Ὁ λοχαγός λέγει τῷ …………………………. ὃτι δεῖ τήν ……………………….. κατακαίειν. (στρατιώτης, ἃμαξα)
Ø Οὐκ εἰμί ἐκ τῆς …………………………… ταύτης. (πόλις)
Ø Ταῖς …………………………… ταῖς γεμούσαις πονηρῶν ……………………………. φάρμακον ὁ λόγος ἐστίν. (ψυχή, ἐπιθυμία)
Ø Οἱ ……………………….. πείθονται τοῖς ……………………………. τῆς ………………………………. (πολίτης, ἂρχων, χώρα)
Ø Οὐ γιγνώσκεις, ὦ …………………………, τάς τῶν …………………………….. ὁδούς; (Πέρσης, θάλασσα)
Ø Τοῦτο ἒργον …………………………… ἀλλ’ οὐ ……………………………. ἐστίν. (κιθαριστής- γενική, παιδοτρίβης- γενική)
Ø Οἱ ………………………….. παρέχουσι τοῖς ……………………………… πάντα τά ἀγαθά. (θεός, ἂνθρωπος)
Ø Φύλαττε τάς …………………………. τῆς πατρίδος. (ὁδός)
Ø Ὦ …………………………, τί λέγεις; Οὐδείς τῶν ………………………….. ταῦτα θαυμάζει. (πολίτης, νεανίας)

Δ) Να μεταφέρετε τις παρακάτω προτάσεις στα αρχαία ελληνικά:

·   Είμαστε στρατιώτες του βασιλιά.
…………………………………………………………………………………………
·    Οι πολίτες είναι η ψυχή της πόλης.
…………………………………………………………………………………………
·    Ο Ξέρξης ήταν βασιλιάς των Περσών.
…………………………………………………………………………………………
·    Ήμαστε εχθροί των τυράννων.
…………………………………………………………………………………………
·     Ο λόγος του Θεού είναι ιερός (=σεμνός)
…………………………………………………………………………………………
·     Το όνομα του Ευριπίδη είναι αθάνατο.
…………………………………………………………………………………………
·     Αυτοί ήταν οι κριτές των αγώνων.
…………………………………………………………………………………………