" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014


Τι πρέπει οι γονείς να γνωρίζουν για την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο;



Οι γονείς πρέπει να είναι από τους βασικούς συντελεστές της διαπαιδαγώγησης των παιδιών για θέματα του διαδικτύου, ιδιαίτερα για το ζήτημα της ασφάλειας στο διαδίκτυο.
Το διαδίκτυο είναι μεγάλο και αναπόφευκτο μέρος της ζωής των παιδιών μας. Οι κίνδυνοι που συνοδεύουν τη χρήση του διαδικτύου είναι παρόμοιοι με τους άλλους κινδύνους που απειλούν τη ζωή των παιδιών ή των εφήβων.
Ωστόσο οι κίνδυνοι του διαδικτύου παρουσιάζονται με διαφορετικό τρόποΓια τους γονείς οι κίνδυνοι του διαδικτύου είναι κάτι νέο και άγνωστο. Για να τους αντιμετωπίζουν καλύτερα είναι σημαντικό να τους γνωρίζουν.
Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που υπάρχουν για ένα παιδί όταν χρησιμοποιεί το διαδίκτυο;
Το περιεχόμενο


Στο διαδίκτυο υπάρχουν κάθε μορφής πληροφορίες. Το παιδί μπορεί στις περιηγήσεις του να συναντήσει περιεχόμενο που είναι ακατάλληλο ή ενοχλητικό. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται ιστοσελίδες που προάγουν τη βία, τη χρήση ναρκωτικών ή που παρουσιάζουν πορνογραφικό και σεξουαλικού τύπου υλικό.
Μια άλλη ανησυχία είναι το γεγονός ότι στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλές ανακριβείς πληροφορίες. Υπάρχουν ιστοσελίδες που φαίνονται σοβαρές και επαγγελματικές αλλά που παρέχουν ανακριβή ή σαφώς λανθασμένη  πληροφόρηση.
Γνωριμίες και σχέσεις με άλλους ανθρώπους στο διαδίκτυο
Οι άνθρωποι στο διαδίκτυο μπορεί να μην είναι στην πραγματικότητα αυτοί που λένε ότι είναι. Υπάρχουν άτομα που δυνατόν να στέλνουν ακατάλληλα μηνύματα στα παιδιά σας ή ακόμη να προσπαθούν να αποσπάσουν πληροφορίες από αυτά. Άτομα άγνωστα πιθανόν να προσπαθήσουν να συναντήσουν το παιδί σας.
Η επιθετική παρενόχληση, ο εκφοβισμός, το νταηλίκι διαμέσου του διαδικτύου εναντίον παιδιών είναι ένα δύσκολο πρόβλημα που μπορεί να συναντήσει το παιδί σας. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να προέλθει είτε από άτομα που γνωρίζουν είτε από άτομα που δεν γνωρίζουν το παιδί σας.
Το ζήτημα της υγείας του παιδιού
Η χρήση του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού υπολογιστή για μεγάλο χρονικό διάστημα κάθε μέρα έχει κόστος στην υγεία του παιδιού. Το παιδί μπορεί εξαιτίας του διαδικτύου να χάνει από τον πολύτιμο χρόνο της σωματικής άσκησης, των παιχνιδιών, των αθλημάτων, των χόμπι και των συναναστροφών με φίλους.
Παρατηρείται επίσης το πρόβλημα του εθισμού παιδιών στο διαδίκτυο.
Η ιδιωτική ζωή
Στις περιπτώσεις που τα παιδιά αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα δυνατόν να επιτρέψουν σε άγνωστους να τα εντοπίσουν και να τα βρουν.
Επιπρόσθετα εάν τα παιδιά εκθέσουν στο διαδίκτυο ευαίσθητες ή εμπιστευτικές πληροφορίες για τα ίδια ή για την οικογένεια τους, αυτό δυνατόν να έχει μελλοντικές αρνητικές επιπτώσεις τόσο για τα ίδια όσο και για άλλα μέλη της οικογένειας τους. Παράλληλα αυξάνονται οι κίνδυνοι να προσπαθήσουν άγνωστα άτομα να επικοινωνήσουν μαζί τους διαμέσου του διαδικτύου.
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να προστατεύουν τα παιδιά τους από τους κινδύνους του διαδικτύου;
Να ευαισθητοποιηθούν για το πρόβλημα
Οι γονείς πρέπει να είναι από τους βασικούς συντελεστές της διαπαιδαγώγησης των παιδιών για θέματα του διαδικτύου, ιδιαίτερα για το ζήτημα της ασφάλειας στο διαδίκτυο. Βασικά με τον ίδιο τρόπο που λένε στα παιδιά τους ότι χρειάζεται να είναι προσεκτικά όταν πηγαίνουν κάπου, ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά με άγνωστους, ότι δεν πρέπει να πηγαίνουν σε επικίνδυνες περιοχές, με το ίδιο πνεύμα χρειάζεται να τα συμβουλεύουν για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Οι γονείς μπορούν να προσαρμόζουν τις συμβουλές που δίνουν γενικότερα στα παιδιά και στον κόσμο του διαδικτύου. Σημασία έχει να είναι ευαισθητοποιημένοι για τους κίνδυνους που υπάρχουν στο διαδίκτυο και να έχουν μια συνεχή εποικοδομητική επικοινωνία για τα ζητήματα αυτά από νωρίς στη ζωή του παιδιού.
Να διαπαιδαγωγηθούν για το διαδίκτυο
Είναι απαραίτητο να αφιερώσουν χρόνο για να μάθουν περισσότερα για το διαδίκτυο. Εάν το παιδί τους έχει δημιουργήσει το προφίλ του σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ή έγγραμμης επικοινωνίας είναι καλό να κάνουν το ίδιο και οι γονείς.
Έτσι θα εξοικειωθούν με το συγκεκριμένο περιβάλλον και θα μπορούν να παρακολουθούν το τι συμβαίνει, τους κανόνες ασφάλειας, να βλέπουν το είδος του περιεχομένου και ποιοι συχνάζουν στις συγκεκριμένες ιστοσελίδες.
Να πληροφορηθούν για τα είδη περιεχομένου στο διαδίκτυο
Να μιλούν με τα παιδιά τους σχετικά με το τι αυτά έχουν διαβάσει και δει στο διαδίκτυο. Αυτό πρέπει να γίνεται τακτικά όπως επίσης και η αξιολόγηση της εμπειρίας. Τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά πρέπει μαζί να εξετάζουν εάν αυτά που διαβάζουν στο διαδίκτυο τους προσφέρουν πραγματικά πληροφορίες, γνώσεις και ψυχαγωγία.
Οι γονείς επιπρόσθετα είναι καλό να λένε στα παιδιά τις δικές τους εμπειρίες και το τι αποκόμισαν από το διαδίκτυο. Σχολιάζοντας τις εν λόγω εμπειρίες μαζί τους, θα μπορούν ταυτόχρονα να ακούουν τα σχόλια και τις απόψεις των παιδιών τους. Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τη διαπαιδαγώγηση τους.
Τα προγράμματα ασφαλούς περιήγησης στο διαδίκτυο μπορούν να προσφέρουν μια προστασία των παιδιών από ακατάλληλο ή επικίνδυνο περιεχόμενο.
Με ποιον μιλούν ή ποιον βλέπουν τα παιδιά στο διαδίκτυο
Όπως οι γονείς σκέφτονται και προσέχουν με ποιον μιλά ή ποιον βλέπει το παιδί τους στην καθημερινή του ζωή στο σχολείο και οπουδήποτε αλλού πηγαίνει, έτσι και στο διαδίκτυο με ανάλογο τρόπο πρέπει να προσέχουν να γνωρίζουν με ποιους συναναστρέφεται.
Είναι καλό συχνά οι γονείς να κοιτάζουν και να βλέπουν ποιοι είναι οι φίλοι τους στις έγγραμες επικοινωνίες μέσω διαδικτύου.
Μέριμνα για την υγεία των παιδιών
Είναι σημαντικό να υπάρχει στη ζωή των παιδιών μια καλή ισορροπία μεταξύ του χρόνου καθιστικής ζωής και δραστηριοτήτων άσκησης, παιχνιδιών και αθλημάτων. Ανάλογα με την περίπτωση και την ηλικία του παιδιού η τοποθέτηση ορίων για τη χρήση διαδικτύου είναι απαραίτητη.
Προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής
Τα παιδιά πρέπει από πολύ νωρίς, με τις πρώτες τους εμπειρίες στο διαδίκτυο να διδάσκονται ότι δεν πρέπει ποτέ να δίνουν προσωπικές πληροφορίες, να μην εκθέτουν καθόλου ή όσο το δυνατό πιο περιορισμένα προσωπικά ή οικογενειακά δεδομένα εάν επιβάλλεται σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα.
Προτού κάνουν κάτι τέτοιο προτιμότερο είναι να το συζητούν με τους γονείς τους. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι οποιαδήποτε πληροφορία βάζουν σε ιστοσελίδες είναι δυνατόν να τις βλέπει όλος ο κόσμος για πολλά χρόνια ή ίσως για πάντα.  
Η τοποθέτηση στο σπίτι του ηλεκτρονικού υπολογιστή
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής που χρησιμοποιούν τα παιδιά πρέπει να είναι τοποθετημένος σε κοινό χώρο στο σπίτι. Έτσι οι γονείς θα μπορούν ευκολότερα να παρακολουθούν το χρόνο που ξοδεύουν τα παιδιά στο διαδίκτυο και το τι επισκέπτονται.
Επίσης είναι πιο εύκολο έτσι ένα παιδί να έχει κοινές εμπειρίες απόκτησης γνώσεων, επιμόρφωσης αλλά και ψυχαγωγίας με τα αδέλφια και με τους γονείς του σε διάφορες ιστοσελίδες.
Να δίνουν το καλό παράδειγμα
Οι γονείς πρέπει να δίνουν το καλό παράδειγμα προς τα παιδιά τους όσον αφορά στο διαδίκτυο όπως πρέπει να το κάνουν και σε άλλους τομείς. Ο χρόνος που ξοδεύουν στο διαδίκτυο, οι ιστοσελίδες που επισκέπτονται είναι καλό να έχουν τα ίδια πρότυπα αξίας όπως με τις ιστοσελίδες που συστήνουν στα παιδιά τους.
Αναμφίβολα το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό απόκτημα της ανθρωπότητας που προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες. Ωστόσο όπως όλα τα άλλα εργαλεία που εφηύρε ο άνθρωπος, μαζί με τα καλά του υπάρχουν και ορισμένα κακά.
Σε εμάς εναπόκειται να μάθουμε να διαχειριζόμαστε σωστά το διαδίκτυο. Οι γονείς έχουν την ευθύνη από πολύ νωρίς στη ζωή των παιδιών τους να συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση τους για την ορθή και ασφαλή χρήση του.

  • http://www.medlook.net



«Η ομοφυλοφιλία του Καβάφη» - Δ. Τζιόβας



«O ερωτικός Καβάφης δεν έπαψε να αποτελεί αντικείμενο απώθησης, έλξης ή ταύτισης. Ενώ παλαιότερα το ενδιαφέρον εστιαζόταν στην ιδιωτική ζωή του ίδιου του ποιητή και εκφραζόταν μέσα από την αμφιλεγόμενη έννοια του ηδονισμού ή φορούσε τη μάσκα της ψυχανάλυσης, στις ημέρες μας ο καβαφικός ερωτισμός αφορά περισσότερο τους αναγνώστες ή τους μελετητές, εκ των οποίων ορισμένοι δεν διστάζουν να υπογραμμίσουν ότι προσεγγίζουν τον Καβάφη από ομοφυλοφιλική σκοπιά. Ετσι από τους μελετητές (Μαλάνος, Αλιθέρσης, Ουράνης) των δεκαετιών του 1920 και του 1930, που μιλούσαν για τον «ανώμαλο» ή νοσηρό ερωτισμό της καβαφικής ποίησης, περνούμε τα τελευταία χρόνια στον ερωτισμό της ταυτότητας, όπως φαίνεται και από την αγγλόφωνη πρόσληψη του ποιητή.
Το 1983 το αφιέρωμα στον Καβάφη του περιοδικού «Journal of the Hellenic Diaspora» είχε προκαλέσει, μεταξύ άλλων, αρκετές συζητήσεις για μια επισήμανση που περιείχε και ανήκε στους εκδότες του περιοδικού. Στον πρόλογό τους, στο αφιερωματικό τεύχος, δήλωναν ότι ο Καβάφης δεν ήταν ούτε «διεστραμμένος» ούτε «πρόστυχος» ούτε «ερωτικός», αλλά ομοφυλόφιλος και κατέληγαν λέγοντας ότι «αν ο Καβάφης δεν ήταν ομοφυλόφιλος, δεν θα ήταν Καβάφης».
Στα είκοσι χρόνια που μεσολάβησαν έκτοτε γράφηκαν αρκετές μελέτες, άρθρα ακόμη και διατριβές για τον ερωτικό Καβάφη καθώς και ένα άρθρο του Πίτερ Μπίεν (1990), στο οποίο υποστήριζε ότι η ομοφυλοφιλία του Καβάφη ήταν ένας σημαντικός παράγοντας για τη φήμη του στον αγγλόφωνο χώρο. Αλλωστε αρκετοί ομοφυλόφιλοι θαυμαστές του, όπως ο E. M. Φόστερ, ο Γ. X. Οντεν, ο φωτογράφος Duane Michals, ο ζωγράφος David Hockney δεν ήξεραν ελληνικά. Τονίζοντας ότι δεν υπάρχει ένας ξεχωριστός ομοφυλοφιλικός τρόπος για να μεταφραστεί η καβαφική ποίηση, ο Μπίεν καταλήγει ότι ο ομοφυλόφιλος έρωτας είναι άγονος και έτσι εξηγείται γιατί ο Καβάφης επιμένει στην πορεία και όχι στο αποτέλεσμα, στην απώλεια και όχι στη σταθερότητα.
Στη δεκαετία του 1990 κυκλοφόρησαν άρθρα για τον Καβάφη και από ξένους ειδικούς στη λογοτεχνία των ομοφυλοφίλων όπως ο Mark Lilly (1993), o Gregory Woods (1998), ενώ δεν έλειψαν και τα λήμματα σε εγκυκλοπαίδειες για την ομοφυλοφιλική λογοτεχνία (βλ. αυτό του Peter G. Christensen στο «The Gay & Lesbian Literary Heritage», 2002). Μπορεί τα άρθρα αυτά να μην είναι πάντοτε εύστοχα ή επαρκή, ωστόσο αναδεικνύουν τον Καβάφη ως μια κορυφαία μορφή της ομοφυλοφιλικής λογοτεχνίας και αυτό επιβεβαιώθηκε πρόσφατα και σε μια ημερίδα με θέμα «Νέες προοπτικές για τον Καβάφη», που διοργάνωσε στο University College του Λονδίνου ο Δημήτρης Παπανικολάου (Mellon Fellow του κολεγίου) και στην οποία συμμετείχαν πανεπιστημιακοί (Howard Caygill, Christopher Robinson, Gregory Woods, Γιώργος Συρίμης, Βασίλης Λαμπρόπουλος), ποιητές (Διονύσης Καψάλης), μεταφραστές (Dominique Grandmont) και καλλιτέχνες (Κων. Γιάνναρης, Κατερίνα Αθανασοπούλου).
Ενα από τα επιχειρήματα της ομοφυλοφιλικής προσέγγισης του Καβάφη είναι ότι τα ερωτικά ποιήματά του (αν και συχνά σε τέτοιες προσεγγίσεις ο διαχωρισμός των ποιημάτων σε κατηγορίες αμφισβητείται) απευθύνονταν σε ένα ομοφυλόφιλο κοινό και γι' αυτό δεν διακρίνονται για την πολεμικότητα ή την προκλητικότητά τους. Ως εκ τούτου είναι προσφορότερο ο Καβάφης να συγκρίνεται με σύγχρονους ομοφυλόφιλους ποιητές παρά με την παράδοση της ευρωπαϊκής παρακμιακής ποίησης από τον Ρεμπό και τον Βερλέν ως τον Οσκαρ Ουάιλντ. Για την ομοφυλοφιλική προσέγγιση του Καβάφη, η ποίησή του συνιστά περισσότερο έναν χώρο ταύτισης και διαπραγμάτευσης της ταυτότητας και ως προς αυτό συγκλίνει με τη διασπορική ή συγκρητική προσέγγισή του, που και αυτή έχει προβληθεί τα τελευταία χρόνια από μελετητές του Καβάφη εκτός Ελλάδος.
Και στις δύο προσεγγίσεις ο ρόλος του αναγνώστη δεν είναι απλώς δεκτικός, ή αποκρυπτογραφικός, αλλά βασίζεται στη βιωματική μέθεξη, καθώς η ποίηση του Καβάφη προβάλλει τη διαθεσιμότητά της ως πεδίο ταύτισης και αυτογνωσίας στον αναγνώστη. Και οι δύο προσεγγίσεις αμφισβητούν τις αυστηρές διπολικές αντιθέσεις και αναδεικνύουν τα διάκενα και την πορώδη υφή κάθε ταυτότητας. Σημείο σύγκλισής τους είναι η έννοια της μεταιχμιακότητας και η αίσθηση του συγκρητικού κράματος, ο μετεωρισμός και η αμφιθυμία μεταξύ φύλων, γλωσσών, εθνών και πολιτισμών.
Τελικά ο Καβάφης είναι ο ποιητής που προσδιορίζεται περισσότερο από κάθε άλλον από τα επίθετα που του αποδόθηκαν κατά καιρούς. Παλαιότερα ήταν ο ηδονικός, ο πολιτικός, ο διδακτικός, ο ειρωνικός Καβάφης, ενώ σήμερα πρωτοστατεί, κυρίως εκτός Ελλάδος, ο ομοφυλόφιλος (queer), ο διασπορικός και ο συγκρητικός Καβάφης. Πόσο χρήσιμοι είναι αυτοί οι προσδιορισμοί-ετικέτες δεν είναι του παρόντος να συζητήσουμε, αλλά ενώ από την Ελλάδα προβάλλεται με ειδωλοπλαστικό ζήλο και εθνική έπαρση ο οικουμενικός και διαχρονικός Καβάφης ως σταθερή αξία ή ως ο ποιητής που μιλάει εξακολουθητικά στους αναγνώστες και επηρεάζει ομοτέχνους του, από το εξωτερικό μας συστήνεται ένας Καβάφης πιο προσγειωμένος και επίκαιρος, που συνομιλεί με τις πολιτισμικές και ταυτοτικές ανησυχίες της εποχής μας, καθώς η ποίησή του παρουσιάζεται ως ρευστή, ανοιχτή και διαθέσιμη για να αναγνωρίσουν σε αυτήν οι αναγνώστες τους εαυτούς τους».






Αναδημοσιεύεται από την εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» 14-12-2003
Αρθρογράφος: Δ. Τζιόβας - Καθηγητή Νεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Birmingham της Αγγλίας.

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014



Οι ιερές σπηλιές Μπατού της Μαλαισίας





Νυχτερινή Νέα Υόρκη







Μοναδικό Λονδίνο (Big Ben)





Μαγευτική Ιταλία...





...στον Πύργο του Άιφελ,στη Γαλλία