" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Κυριακή 28 Ιουνίου 2015


Παιδί και πρωινό ξύπνημα!


Αποτέλεσμα εικόνας για εικονες παιδι και υπνος

Αχ αυτό το πρωινό ξύπνημα!  που κρύβονται κάτω από τα σκεπάσματα, που δεν σηκώνονται με τίποτα, που αργούν πολύ να ετοιμαστούν, γονείς που τρέχουν πανικόβλητοι....με αποτέλεσμα το πρωινό ξύπνημα για το σχολείο να γίνεται καθημερινός εφιάλτης! Τι μπορείτε να κάνετε για να αλλάξετε το δύσκολο πρωινό ξύπνημα σε κάτι πιο ευχάριστο και λειτουργικό:

1. Καλός και αρκετός ύπνος
Το πόσο νωρίς πρέπει να ξαπλώνει ένα παιδί είναι σχετικό και ανάλογο με την ηλικία. Γενικά τα παιδιά του δημοτικού χρειάζονται 9-11 ώρες ύπνου καθημερινά! 
Όταν το παιδί δεν κοιμάται αρκετά, επόμενο είναι να μην θέλει να σηκωθεί το πρωί και να νυστάζει όλη μέρα. Φροντίστε λοιπόν να ξαπλώνουν νωρίς τα παιδιά, προσαρμόζοντας το οικογενειακό πρόγραμμα ανάλογα. 
π.χ. το βραδινό να γίνεται νωρίτερα, να μην υπάρχουν έξοδοι και επισκέψεις, να κάνουν νωρίς μπάνιο κ.λ.π.

2. Ρολόι
Αν το παιδί είναι σε ηλικία που γνωρίζει την ώρα, φροντίστε να έχει στο δωμάτιό του ένα ρολόι και ενημερώστε το για την ώρα που πρέπει να κοιμάται, να ξυπνάει και να είναι έτοιμο για το σχολείο, έτσι ώστε να έχει την αίσθηση του χρόνου.

3. Έτοιμη τσάντα
Στο τέλος της καθημερινής μελέτης του παιδιού, φροντίστε να φτιάξει την τσάντα του. Βάλτε το παιδί υπεύθυνο για την οργάνωση της τσάντας του και φυσικά κάντε κι εσείς έναν έλεγχο στα κρυφά να δείτε αν έχει όλα τα απαραίτητα για το πρόγραμμα της επόμενης μέρας.

4. Ήρεμο ξύπνημα
Σε κανέναν δεν αρέσει να ξυπνά με φωνές και με πανικό, πόσο μάλλον στα παιδιά! Ξυπνήστε τα όμορφα και με αγάπη, δίνοντας τους ένα 5άλεπτο για το αγαπημένο χουζούρι! Μην περιμένετε τα παιδιά να σηκωθούν πάνω σαν ελατήρια απλά επειδή το λέτε! Ως κίνητρο για να ξυπνήσουν και να σηκωθούν πιο γρήγορα είναι το νόστιμο πρωινό ή οι μελωδίες των αγαπημένων τους τραγουδιών.

5. Επεξήγηση και συζήτηση
Ιδανική ώρα για συζήτηση σχετικά με το πρωινό ξύπνημα είναι το βράδυ πριν το παιδί κοιμηθεί. Πείτε του γιατί πρέπει να ξυπνά στην ώρα του, ότι είναι καλό να μην υπάρχουν φωνές και τρέξιμο το πρωί, ότι πρέπει να ετοιμάζεται γρήγορα για να μην χρειάζεται να ξυπνάει ακόμα νωρίτερα. 

6. Ελαφρύ βραδινό
Καλό είναι να αποφεύγονται τα βαριά γεύματα, καθώς και η κατανάλωση γλυκών αργά το απόγευμα - δίνουν ενέργεια και ίσως φέρουν αυπνία ή κακό ύπνο.

7. Πρωινό ξύπνημα γονιών
Το πρωινό ξύπνημα μπορεί να είναι δύσκολο και για τους γονείς που πάνε πιο αργά στην δουλειά ή που δεν δουλεύουν. Φροντίστε να είστε λοιπόν εσείς συνεπείς με το ξυπνητήρι σας και να μην τρέχετε πανικόβλητοι το πρωί! 

8. Ρούχα
Να έχετε έτοιμα τα ρούχα και παπούτσια του παιδιού, ώστε να μπορεί γρήγορα να ντυθεί το πρωί χωρίς να ψάχνει τις ντουλάπες και για κρυμμένα παπούτσια κάτω από το κρεβάτι! 

9. Πρωινό
Να έχετε έτοιμο το κολατσιό που θα πάρει μαζί στο σχολείο και φροντίστε το πρωινό να μην θέλει ιδιαίτερη προετοιμασία

10. "Δεν μ'αρέσει να αργώ στο σχολείο"
Κάποιες φορές οι γονείς λένε "ε εντάξει τι έγινε αν πάμε μετά την προσευχή", " τι έγινε αν αργήσουμε 5 λεπτά", όμως τα παιδιά δεν θέλουν να αργούν! Πρέπει να είναι στην ώρα τους, να πάνε με την ησυχία τους στην τάξη και να τακτοποιήσουν τα πράγματά τους στο θρανίο μέχρι να ξεκινήσει το μάθημα.

Να θυμάστε ότι "η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται" και να φροντίζετε τα παιδιά σας να έχουν ένα χαρούμενο ξύπνημα που θα τα βοηθήσει να αντεπεξέλθουν θετικά σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου.


Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
sofiatsin@gmail.com
paidagwgos.blogspot.gr

Διαβάστε περισσότερα: Παιδί και πρωινό ξύπνημα! - iPaideia.gr



Μαθαίνω το παιδί μου να ΑΓΑΠΑ…
Αποτέλεσμα εικόνας για εικόνες παιδιών
Αγαπώ το παιδί μου και του το εκφράζω!!!
Αρχικά το πρώτο συναίσθημα που προσφέρεται στο παιδί (από τις πρώτες μέρες της ζωής του), είναι η αγάπη που εκδηλώνεται από τη μητέρα και τον πατέρα. Αυτή η αγάπη (παράλληλα με τη ζεστή αγκαλιά, τη φροντίδα και την έγνοια), θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στο σχηματισμό της προσωπικότητας του παιδιού.
Αυτή η αγάπη θα πρέπει, εκτός από το να εκδηλώνεται και να βιώνεται έμπρακτα, να εκφράζεται με λόγια (π.χ. Παιδί μου, Σ’ αγαπώ πολύ!). Αυτό θα ενισχύει την ευτυχία του και θα νιώθει ωραία να προσφέρει κι αυτό την αγάπη του.
Αγαπώ το/τη σύζυγο μου!!!
Η εκδήλωση της αγάπης μας στο/στη σύντροφο – σύζυγο- άντρα/γυναίκα – πατέρα/ μητέρα των παιδιών μας μπροστά στο παιδί μας ενισχύει το ίδιο με ηρεμία, σιγουριά και ευτυχία. Αυτό το περιβάλλον ηρεμίας και ευτυχίας θα θέλει και το ίδιο μεγαλώνοντας να έχει. Σκεφτείτε την απόσταση που δημιουργείται μεταξύ του παιδιού και της αγάπης όταν οι γονείς του τσακώνονται ή ο ένας δεν αντέχει ή βρίζει τον άλλον.
Αγαπώ τους συγγενείς μου!!!
Πόσες φορές έχουμε ακούσει από φιλικά ζευγάρια ή από γνωστούς τσακωμούς που έχουν να κάνουν με πεθερικά, ζήλιες μεταξύ αδερφών, περιουσιακά στοιχεία; Συγγενείς που χρόνια έχουν να μιλήσουν για μία παρεξήγηση; Συγγενείς που συναντώνται στο δρόμο και γυρνούν τα πρόσωπά τους για να μη μιλήσουν; Παιδιά συγγενών που συνεχίζουν τη στάση των γονιών τους χωρίς να γνωρίζουν καν το λόγο;
Όλες αυτές καταλαβαίνουμε πως δεν είναι συμπεριφορές που προωθούν την αγάπη, πόσο μάλλον σε παιδιά που λειτουργούν με πρότυπα μίμησης. Γι’ αυτό σε τέτοιες περιπτώσεις καλό θα ήταν να δρούμε όλοι με γνώμονα την αγάπη και αν αυτό δεν είναι εφικτό, τουλάχιστον μην κάνουμε μετόχους τα παιδιά.
Αγαπώ τους φίλους μου!!!
Οι φίλοι μας είναι οι άνθρωποι που θα μας βοηθήσουν στις δύσκολες στιγμές και που θα χαρούν με τη δική μας χαρά. Που θα τους προσφέρουμε απλόχερα την αγάπη μας και θα μας προσφέρουμε απλόχερα τη δική τους. Που θα τους προσφέρουμε απλόχερα την αγάπη μας χωρίς να ζητήσουμε αντάλλαγμα τη δική τους.
Που θα τους εμπιστευτούμε τα μυστικά μας, τις ανησυχίες μας, τις ευτυχισμένες στιγμές μας. Που η λέξη ζήλια δεν θα υπάρχει στις σκέψεις μας. Αυτή η αγάπη μεταξύ εμάς και των φίλων μας θα είναι το πρότυπο αγάπης για το παιδί μας και τις δικές τους φιλίες.
Αγαπώ τους συνανθρώπους μου!!!
Καθημερινά βλέπουμε στην τηλεόραση ανθρώπους άστεγους, φτωχούς, ανήμπορους ή οικονομικά ευκατάστατους με πολυτελή αυτοκίνητα και δημοσιότητα, ανθρώπους που υποφέρουν από ασθένειες ή τραυματισμούς, άτομα με ειδικές ανάγκες, ανθρώπους από άλλες χώρες με διαφορετικά χρώματα και έθιμα. Για όλους αυτούς και για πολλούς άλλους η στάση μας είναι αυτή που θα ενεργοποιήσει τη συμπεριφορά του παιδιού μας.
Η συμπόνια και η φιλανθρωπία για αυτούς που το έχουν ανάγκη θα πρέπει να προωθείται μέσα από την οικογένεια. Η κοροϊδία θα πρέπει να μείνει στο περιθώριο και η συζήτηση για τους συνανθρώπους μας στο επίκεντρο. Τo καλό παράδειγμα ότι ενδιαφερόμαστε, αγαπάμε και δεν αγνοούμε τους συνανθρώπους μας θα το αποτελέσουμε εμείς οι γονείς για τα παιδιά μας.
Αγαπώ τα ζώα!!!
Οι επισκέψεις μας σε ζωολογικούς κήπους ή σε μαγαζιά που πουλούν ζωάκια και η ενασχόλησή μας με θέματα που τα αφορούν μπορούν να ωθήσουν ένα παιδί στη φροντίδα και αγάπη των ζώων. Ακόμα κι αν εμείς δεν επιθυμούμε κάποιο ζώο να μεγαλώνει στο σπίτι ή στο διαμέρισμά μας, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορούμε να μάθουμε στο παιδί μας να αγαπά και να προσέχει τα ζώα. Άλλωστε μελετώντας παραμύθια και βιβλία που έχουν ζωάκια και αυτό μπορεί να ωθήσει την καλή στάση ενός παιδιού απέναντί τους.
Αγαπώ το περιβάλλον!!!
Δεν πετώ σκουπίδια στους δρόμους ή στις ακτές, κάνω ανακύκλωση, δε σπαταλάω το νερό και το ρεύμα, δεν καταστρέφω τα φυτά, προσέχω στους χώρους που είναι σε δάση, είναι κάποιες από τις οδηγίες που ακούμε κι εμείς και τα παιδιά μας τόσο από το σχολείο όσο και από τα μέσα επικοινωνίας (τηλεόραση, ραδιόφωνο, ίντερνετ).
Το πόσο εμείς αγαπάμε το περιβάλλον, πόσο έχουμε συνειδητοποιήσει τη σοβαρότητα των παραπάνω και επιδιώκουμε να αλλάξουμε τη στάση μας σε κάποια θέματα, είναι πολύ βασικό στοιχείο για να μπορέσουμε να τα μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας.
Λοιπόν τι νομίζετε, μπορεί η στάση μας απέναντι σε πρόσωπα και καταστάσεις να ενισχύσει το συναίσθημα της αγάπης;;;

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

       
Πεφωτισμένη Νύχτα
 

Τα πολλά φώτα με τρομάζουν…
Νιώθω πως σκεπάζουν την ηρεμία της νύχτας.
Υποκρίνονται πως αντανακλούν
τη χαρά της ζωής.
Όμως απλά απομακρύνουν το μυαλό
από το τέλος του θανάτου, έστω για λίγο…
Είναι τόσο πολύχρωμα,
σαν παιδικά όνειρα.

Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

     
 Γλυκύτητα ζωής

Αφουγκράζομαι τον ήχο της καρδιάς σου,
μια μελωδία ανάτασης καλύπτει τα μάτια μου…
Πόσο όμορφη είσαι όταν χαμογελάς;
Κρύβεις μέσα σου την ευλογία του Θεού.
Ένα θερμό λιοπύρι λιώνει τους πάγους της μοναξιάς,
ορθώνει γέφυρες δροσιάς.
Δώσε μου λίγη από την πνοή σου,
ένα φιλί καθάριο, αυθεντικό, μαγικό.
Ταξίδεψέ με, αγαπημένη μου…

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

          
     Φθινοπωρινή εξάρτυση

 

Ο άνεμος σφυρίζει απειλητικός,
υψώνεται πελώριος σαν Ολύμπια μορφή,
προετοιμάζει την επέλασή του.
Οι κορμοί των δέντρων πάλλονται,
ενίοτε λικνίζονται,
τα φύλλα στροβιλίζονται,
χορεύουν ένα αργεντίνικο τάνγκο
στον απόηχο μιας καινούριας ημέρας.
Έχει λίγο φως,
όμως μυρίζει επανάσταση…
Άραγε οι μέλισσες της δημιουργίας
θα γλυκάνουν το παγωμένο σώμα σου;
Φθινόπωρο διασχίζει την ψυχή σου…




Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015


ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 17η
ΕΜΠΡΟΘΕΤΟΙ  ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ  ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ



ΑΣΚΗΣΗ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ

Στις παρακάτω προτάσεις να εντοπίσετε τους εμπρόθετους επιρρηματικούς  προσδιορισμούς και να δηλώσετε τη σημασία τους.

·       βουλεύοντο περί τς σωτηρίας.

·       Μακάριοι εσίν ο πολεμήσαντες πέρ τς πατρίδος.

·       Ο χθροί πεχώρησαν διά θαλάσσης.

·       τελεύτησεν κ το τραύματος.

·       λέξανδρος ξεστράτευσεν ες σίαν.

·       Πολλοί πραξαν παρά τάς ντολάς.

·       Δι’ αματος Δράκων τούς νόμους γραψεν.

·       Πολλοί τν ρητόρων κ Σικελίας λθον.

·       στρατός τι ν τας θήναις ν.

·       Ο γεωργοί πολλά πιτηδεύουσιν (= έχουν πολλές ασχολίες) πρό το χειμνος.

·       Ο πρέσβεις πεχώρησαν διά τάχους.

·       Ο πολται παιδεύονται πρός νδρείαν.

  •      Εσλθον ες τήν Θήβαν σύν πλοις.