" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

          
     Φθινοπωρινή εξάρτυση

 

Ο άνεμος σφυρίζει απειλητικός,
υψώνεται πελώριος σαν Ολύμπια μορφή,
προετοιμάζει την επέλασή του.
Οι κορμοί των δέντρων πάλλονται,
ενίοτε λικνίζονται,
τα φύλλα στροβιλίζονται,
χορεύουν ένα αργεντίνικο τάνγκο
στον απόηχο μιας καινούριας ημέρας.
Έχει λίγο φως,
όμως μυρίζει επανάσταση…
Άραγε οι μέλισσες της δημιουργίας
θα γλυκάνουν το παγωμένο σώμα σου;
Φθινόπωρο διασχίζει την ψυχή σου…




Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015


ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 17η
ΕΜΠΡΟΘΕΤΟΙ  ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ  ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ



ΑΣΚΗΣΗ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ

Στις παρακάτω προτάσεις να εντοπίσετε τους εμπρόθετους επιρρηματικούς  προσδιορισμούς και να δηλώσετε τη σημασία τους.

·       βουλεύοντο περί τς σωτηρίας.

·       Μακάριοι εσίν ο πολεμήσαντες πέρ τς πατρίδος.

·       Ο χθροί πεχώρησαν διά θαλάσσης.

·       τελεύτησεν κ το τραύματος.

·       λέξανδρος ξεστράτευσεν ες σίαν.

·       Πολλοί πραξαν παρά τάς ντολάς.

·       Δι’ αματος Δράκων τούς νόμους γραψεν.

·       Πολλοί τν ρητόρων κ Σικελίας λθον.

·       στρατός τι ν τας θήναις ν.

·       Ο γεωργοί πολλά πιτηδεύουσιν (= έχουν πολλές ασχολίες) πρό το χειμνος.

·       Ο πρέσβεις πεχώρησαν διά τάχους.

·       Ο πολται παιδεύονται πρός νδρείαν.

  •      Εσλθον ες τήν Θήβαν σύν πλοις.






Τρίτη 9 Ιουνίου 2015


ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 16η
ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ – ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ  ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ



ΑΣΚΗΣΗ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ

Να χαρακτηρίσετε τους παρακάτω υπογραμμισμένους ομοιόπτωτους και ετερόπτωτους ονοματικούς προσδιορισμούς:

- Ἁλέξανδρος, βασιλες, νομάσθη μέγας.
- Μόνοι ο θεο νευ λύπης διάγουσιν.

- Ἦλθεν λκέτας ν τ πείρ παρχος.
-Τοτο μαρτυρε ὁ λόγος τν ποιητν.


-Βασιλεύει ν δ δελφὸς το Δις Πλούτων


πηγα τν ποταμν ν τος ρεσίν εσιν.


- Ἡ τν ναρέτων μιλία σκησις ρετς στιν.


-Καταλαμβάνει Θρασύβουλος τν Φυλήν, χωρίον σχυρόν.


ὸν Μιλήσιον λῃστὴν, Θεόπομπον, Λύσανδρος εἰς Λακεδαίμονα πεμψεν.


-Ἡγεῖτο τοῦ στρατεύματος Κίμων, Μιλτιάδου.


ποίησας ἀξίως τς πατρίδος.


-μηρος, ποιητής, λλην ν.


-Λύσανδρος παρέπλει ες Λάμψακον οὖσαν σύμμαχον τν θηναίων.


-Ὁ νόμος Λυκούργου λιτότητα ἠξίου παρὰ πάντων Λακεδαιμονίων.


-Γάιος, πατος, Πύρρῳ, τ βασιλε, εὔχεται χαίρειν.

-Ὁ μέλας ζωμὸς τροφὴν τοῖς Λακεδαιμονίοις παρεῖχε.

-Ὁ Λυδν βασιλεὺς, Κροσος, ἐνομίζετο πλουσιώτατος πάντων.

-Ἱππεῖς ὠφέλιμοι τ στρατεύματί εἰσιν.

-Ἀστυάγης Κῦρον, τν τς θυγατρς υἱὸν, καλν ἱμάτιον ἐνέδυσεν.

-Περικλῆς τούτων ἐγένετο μαθητής, ναξαγόρου κα Δάμωνος.

-Οἱ ἐκ Σπάρτης ὁπλῖται τῷ ναρίθμ στρατῷ το βασιλέως διαμάχεσθαι ἐτόλμησαν.

-Τοῖς πλείοσι βουλευταῖς ἔδοξε τοὺς τν πρέσβεων λόγους μὴ δέξασθαι.

-Οἱ ἐχθροὶ κατέκαυσαν τὰς ναῦς ρήμους.


Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015


Ενότητα 16η
Άσκηση Εμπέδωσης στην Προστακτική Μέσης Φωνής

   Α. Να συμπληρώσετε τα κενά με τον κατάλληλο τύπο Προστακτικής:

   · Ὦ νεανία, τοὺς πρεσβυτέρους ………………………….. (σέβομαι, β΄ εν. ενεστ.).
   · Οὗτος τὸ δίκαιον ……………………………. (ψηφίζομαι, αόρ.).
   · Χρόνου …………………………. (φείδομαι, β΄ εν. ενεστ.).
   · ……………………………….. (τοξεύομαι, γ΄ πλ. αορ.) οἱ πολέμιοι.
   · ……………………………….. (δέχομαι, β΄ εν. αορ.) τὸν ἐμὸν λόγον, ὦ παῖ.
   · ……………………………….. (φροντίζομαι, β΄ εν. ενεστ.) ἡ πατρίς.
   · Μὴ ……………………………….. (χαρίζομαι, β΄ πληθ. ενεστ.) τοῖς προδόταις, ὦ κριταί.
   · …………………………………….. (διαπράττομαι, γ΄ εν. παρκμ.) ἡ εἰρήνη.
   · ……………………………………. (βούλομαι, β΄ εν. ενεστ.) ἀεὶ ἀγαθὸς εἶναι.
   · Μὴ ὑμεῖς …………………………… (ὁδύρομαι, ενεστ.) ἀλλὰ ………………………… (κομίζομαι, ενεστ.) τὰ οἰκεῖα καὶ φεύγετε.
   · Ὑμεῖς …………………………………… (στρατεύομαι, αόρ.) ἐπὶ τοὺς πολεμίους.
   · Ἄνδρες Ἕλληνες, ὑμεῖς τοῖς βαρβάροις ……………………………….. (ἀντιτάττομαι, αόρ.).

     Β. Να γραφεί η Οριστική στις άλλες εγκλίσεις προσέχοντας το χρόνο, το πρόσωπο και τον αριθμό:

Οριστική
Υποτακτική
Ευκτική
Προστακτική
Απαρέμφατο
Μετοχή
τεθεράπευσαι
τρέψεσθε
παύονται
ἐλύσασθε
ἐκωλυσάμην
πλέξει
θάψεσθε
γράφεται
συνεπορεύσατο
ἐδιώξω
πεπολιτεύμεθα
ἐλύου
τετριμμένοι εἰσί
ἐκεκήρυκτο
ἐπείσαντο
μαντεύσεται
παρακελεύεται

                                      
      
 Βάραθρο Αποκάλυψης

 

Το ποτάμι της αγωνίας
το κουρασμένο κορμό διατρέχει,
διαχέεται μέσα στο αίμα,
με έντονους παφλασμούς
αγγίζει τις κεραίες του μυαλού,
δημιουργεί ρίγη…
Παγώνει η καρδιά
καθώς έρχεται αντιμέτωπη με την ώρα της Κρίσης.
Κρύο ρεύμα εισέρχεται στην ψυχή.
Ο εχθρός δεν είναι αόρατος…
Στέκεται οργισμένος κι απειλητικός,
έτοιμος να σφαγιάσει ένα ανθισμένο γιασεμί.
Όμως η τελευταία λέξη
δεν έχει γραφεί ακόμη.
Τα όπλα της αναμέτρησης
αστράφτουν σαν αρχαία ελληνική πανοπλία.


Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015


ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΗ ΖΩΗ

11
Στα  18  του  ο  Σπαρτιάτης  έφηβος  γινόταν  «είρην», δηλαδή  ενήλικος  άνδρας  και  πολίτης.  Έως  τα  19  του  υπηρετούσε  ως  «πρωτείρας», δηλαδή  αρχηγός  μιας  ίλης.  Το  τελευταίο  στάδιο  της  εκπαίδευσης  του  ήταν  η  «κρυπτεία», η  υπηρεσία  στις  ομάδες  εξόντωσης  επικίνδυνων  ειλώτων, για  εκφοβισμό  των  υπολοίπων. 
Οι  Σπαρτιάτες  που  βρίσκονταν  σε  ηλικία  περίπου  20  ετών  εντάσσονταν  σε  μυστικές  ομάδες, που  περιπολούσαν  τη  νύχτα  στην  ύπαιθρο. Ήταν  οπλισμένοι  μόνο  με  εγχειρίδια  και  σκότωναν  όσους  είλωτες  συναντούσαν  να  κυκλοφορούν.  Λόγω  της  μυστικότητας  της  δραστηριότητας  αυτής, κατά  την  διάρκεια  της  ημέρας  οι  νεαροί  Σπαρτιάτες  κρύβονταν  σε  απόμερα  ορμητήρια.  Μερικές  φορές  επιτίθονταν  και  κατά  την  ημέρα  στους  είλωτες  που  εργάζονταν  στα  χωράφια, σκοτώνοντας  όσους  είχαν  θεωρηθεί  από  τις  αρχές  ως  ύποπτοι  για  υποκίνηση  εξέγερσης.   Για  να  μην  υπάρχει  άγος  έναντι  των  θεών  λόγω  των  φόνων  της  κρυπτείας, το  κράτος  κατά  καιρούς  κήρυσσε  επίσημα  τον  πόλεμο  στους είλωτες.  Ετσι  ο  πόλεμος  της  Σπάρτης  των  «Σκοτεινών  Αιώνων»  και  της  Γεωμετρικής  Περιόδου  εναντίον  των  Αχαιών  της  κοιλάδας  του Ευρώτα  και  εναντίον  των  Δωριέων  και  Προδωριέων  της  κοιλάδας  του  Παμίσου,  από  τους  οποίους  κατάγονταν  συνολικά  οι  είλωτες,  είχε  καταστεί  αέναος.  Στην  ουσία  τερματίστηκε  λίγο  πριν  το  200 π.Χ.,  όταν  απελευθερώθηκαν  και  οι  τελευταίοι  είλωτες.
Για  τους  Σπαρτιάτες, ο  φόνος  των  πιο  επικίνδυνων  δουλοπάροικων  τους  δεν  ήταν  αδικαιολόγητο  έγκλημα, επειδή  θεωρούσαν  ότι  οι  είλωτες  ήταν  ένας  «δορύκτητος»  πληθυσμός,  με  τον  οποίο  βρίσκονταν  μονίμως  σε  εμπόλεμη  κατάσταση.  Επομένως  θεωρούσαν  τους  φονευμένους  είλωτες  ως  απώλειες  του  εχθρού  στον  αναφερομενο  αέναο  πόλεμο, συνεχιζόμενο  επί  αιώνες  μετά  την  κατάκτηση  της  Λακωνίας  και  της  Μεσσηνίας.   Παλαιότερα  πιστευόταν  ότι  η  κρυπτεία  λειτουργούσε  μόνο  ως  μέτρο  ασφαλείας  του  κράτους.   Όπως  αποδείχθηκε,  λειτουργούσε  εξίσου  ως  πράξη  μυήσεως  τον  εκπαιδευόμενων  στην  φυσική  εξόντωση  των  εχθρών, ένα  είδος  εμβάπτισης  του  πολεμιστή  στο  «πρώτο  αίμα».  Στην  πραγματικότητα, η  κρυπτεία  δεν  εφαρμοζόταν  συνεχώς, παρά  μόνο  σε  περιπτώσεις  που  υπήρχαν  βάσιμες  υποψίες  για  επανάσταση  των  ειλώτων.  Αν  εφαρμοζόταν  μονίμως, θα  είχε  το  αντίθετο  αποτέλεσμα: τις  διαρκείς  ειλωτικές  εξεγέρσεις.  Οι  είλωτες  παρέμεναν  ένας  σκληροτράχηλος  πληθυσμός  λόγω  της  σκληρής  ζωής  που  διήγαν, και  όχι  τόσο  απόλεμοι  όσο  θεωρούνται.  Ειδικά  εκείνοι  της  Μεσσηνίας  ήταν  πιο  απειλητικοί  επειδή  η  περιοχή  τους  βρισκόταν  μακριά  από  την  Σπάρτη.  Όπως  παρατηρεί  ο  ιστορικός  Grundy σχετικά  με  τους  Μεσσήνιους  είλωτες  «η  Σπάρτη  κρατούσε  έναν  λύκο  από  τον  λαιμό».   Ιδιαίτερα  επίφοβοι  ήταν  και  οι  είλωτες  της  κάτω  κοιλάδας  του  Ευρώτα, οι  παλαιοί  Αχαιοί  του  Έλους.
22
Αεροφωτογραφία της αρχαίας Σπάρτης
Δεν  είναι  γνωστό  τι  έκαναν  οι  νέοι  των  ομάδων  της  κρυπτείας  σε  ειρηνικές  περιόδους.  Μάλλον  ήταν  υπεύθυνοι  για  την  διατήρηση  της  τάξης  στην  ύπαιθρο  και  για  την  περισυλλογή  πληροφοριών  για  πιθανές  μυστικές  κινήσεις  των  ειλώτων.
Μετά  τα  20  χρόνια  του, ο  Σπαρτιάτης  πολίτης-οπλίτης  ενηλικιωνόταν  επίσημα, εφόσον  είχε  περάσει  τα  στάδια  της  εκπαίδευσης  και  του  επιτρεπόταν  να  αφήσει  τα  μαλλιά  του  να  μακρύνουν.  Συνέχιζε  να  κοιμάται  και  να  σιτίζεται  στα «συσκήνια»,  στους  στρατώνες.  Δεν γινόταν  εξαίρεση  ούτε  για  όσους  είχαν  δημιουργήσει δική τους  οικογένεια.  Σε  αυτούς  επιτρεπόταν  να κοιμούνται στο  σπίτι  με  την  σύζυγο  τους  μόνο  για  λίγες ημέρες  του χρόνου, αν  και  σε  αρκετές  περιπτώσεις πήγαιναν  στις οικίες  τους  κρυφά  για  λίγη  ώρα. Κάθε ομάδα  των συσκηνίων  ονομαζόταν «συσκηνία»  και αποτελείτο  από δεκαπέντε άντρες. Αυτές οι ομάδες αποτελούσαν ταυτόχρονα  τις  μικρότερες μονάδες  της σπαρτιατικής στρατιωτικής  οργάνωσης. Τα  μέλη  εξέλεγαν με ψηφοφορία τους  νέους  πολεμιστές  που  θα συμμετείχαν στην  ομάδα τους, όταν  οι θέσεις  της χήρευαν από θανάτους  ή αποχωρήσεις  παλαιμάχων. Αυτή η ψηφοφορία ήταν μυστική  και  έπρεπε  να  συγκεντρώσει  τη θετική  ψήφο όλων ανεξαιρέτως  των  μελών  της  συσκηνίας. Μια αρνητική  ψήφος  σήμαινε  την  απόρριψη του υποψήφιου για  είσοδο  στην  πολεμική  ομάδα.  Επομένως, ο υποψήφιος έπρεπε να  αντιπροσωπεύει πλήρως  το  πρότυπο του Σπαρτιάτη.  Καμμία  ομάδα  δεν  ήθελε  έναν  νέ πολεμιστή που υστερούσε έναντι αυτών  των  προδιαγραφών και  που μπορούσε  να  είναι  επικίνδυνος  για  την  επιβίωση όλων των  συμπολεμιστών  του  κατά  την διάρκεια  της μάχης. Έτσι, αν ένας νέος πολεμιστής απορριπτόταν επανειλημμένα  από μερικές συσκηνίες στις  οποίες  επιδίωκε  την  είσοδο  του, ήταν  πιθανό  να  μην  αποκτήσει  ποτέ  του  πολιτικά δικαιώματα.
Οι  πολεμιστές  των  συσκηνιών  διαβιούσαν  μαζί, μέρα  και  νύχτα, σε  ιδιαίτερες  κατοικίες («ανδρεία»  ή  «συσσίτια»),  συνέτρωγαν  σε  ιδιαίτερα  μέρη («συσσίτια»  ή  «φιδίτια»), συζητούσαν  και  διασκέδαζαν  με  τραγούδια  και  χορούς.  Μαζί  με τους  άνδρες  των  συσκηνίων  επιτρεπόταν  να  σιτίζονται  και  έφηβοι, έτσι  ώστε  να  διδάσκονται  από  τις  εμπειρότερους άνδρες.  Δεν  είναι  γνωστή  η  ηλικία  κατά  την  οποία  ο  Σπαρτιάτης  μπορούσε  να  εγκατασταθεί  μόνιμα  στο  σπίτι  του  με  τη  σύζυγο  και  τα  τέκνα  του.  Είναι  γνωστό  ότι  δεν  του  επιτρεπόταν  να  πάει  στην  Αγορά  και  να  συνομιλήσει  με  τους  άλλους  πολίτες  πριν  κλείσει  τα  τριάντα  χρόνια  ζωής.  Μάλλον  αυτή  ήταν  η  ηλικία  κατά  την  οποία  εγκατέλειπε  τους  στρατώνες. 
 
33
Ελληνες  μισθοφόροι  στην  υπηρεσία  των  Περσών,  της  εποχής  του  Ξενοφώντος. Παρατηρείστε  στο  βαθύτερο  πλάνο  τον  βοηθητικό  συνοδό των  μαχίμων,  μία  υπηρεσία  την  οποία  στον  σπαρτιατικό  στρατό  αναλάμβαναν οι  είλωτες.  Οι  Σπαρτιάτες  υπήρξαν  οι  πιο  περιζήτητοι  μισθοφόροι  της  εποχής  τους (πίνακας  του  Ρώσου  εικονογράφου  A.Karatchuk)
Η  στρατιωτική  ζωή  και  η  συνεχής  εκπαίδευση  δεν  σταματούσε  ούτε  τότε.  Μέχρι  την  ηλικία  των  60  ετών, ο  Σπαρτιάτης  θεωρείτο  διαθέσιμος  για  εκστρατεία  εκτός  της  πόλης.  Αλλά  επρόκειτο  για  ένα  ηλικιακό  όριο  που  δεν  τηρείτο  στην  ουσία,  αφού  είναι  γνωστά  παραδείγματα  Σπαρτιατών  αρκετά  μεγαλύτερης  ηλικίας  που  πολέμησαν  σε  μάχες  ή  εκστράτευσαν  πέραν  των  συνόρων  του  κράτους  τους.  Οι  στρατιωτικές  ασκήσεις  των  ενηλίκων  ήταν  τόσο  σκληρές  έτσι  ώστε  γίνονταν  συχνά  αιματηρές.  Όπως  διατείνονταν οι  ίδιοι  οι  Σπαρτιάτες, οι  ασκήσεις  τους  ήταν  αιματηρές  προκειμένου  να  είναι  οι  μάχες  τους  αναίμακτες. Η  εξάσκηση  στον  σχηματισμό  της  οπλιτικής  φάλαγγας, στην  διατήρηση  της  υπό  πίεση  και  στον  ωθισμό,  ήταν  συνεχής.  Ο  Πλούταρχος (Βίος  Λυκούργου) παρατηρεί  ότι  οι  οπλίτες  της  Σπάρτης  ήταν  οι  μόνοι  άνδρες  του  κόσμου  που  καλοδέχονταν  τον  πόλεμο, ως  ξεκούραση  από  τις  ασκήσεις  εν όψη  πολέμου!  Στις  ημέρες  μας, οι  Σπαρτιάτες  θεωρούνται  από  τους  περισσότερους  ειδικούς  ως  το  πρώτο  σώμα  πραγματικών  επίλεκτων  στρατιωτών  στην  παγκόσμια  Ιστορία.
Για  τον  Σπαρτιάτη  «όμοιο» (καθαυτό  πολίτη) δεν  υπήρχε  καμία  επαγγελματική  απασχόληση, πέρα  από  την  καλλιέργεια  της  πολεμικής  τέχνης.  Ήταν  εξολοκλήρου  αφοσιωμένος  στην  συνεχή  προετοιμασία για  πόλεμο.  Οι  γεωργικές  και  οι  άλλες  εργασίες  γίνονταν  από  τους  είλωτες, ενώ  οι  περίοικοι  ασκούσαν  διάφορα  επαγγέλματα, όπως  οι   πολίτες  των  άλλων  ελληνικών  πόλεων-κρατών  της  εποχής  τους.  Οι  Σπαρτιάτες  και  οι  οικογένειες  τους  ζούσαν  από  τα  εισοδήματα  των  κλήρων  τους.  Κάθε  μήνα, ο  «όμοιος»  ήταν  υποχρεωμένος  να  παραδίδει  για  τα  προαναφερόμενα  συσσίτια, έναν  αιγινητικό  μέδιμνο   αλεύρι (26  κιλά), οκτώ  χοές  κρασί (9-14,5 κιλά), πέντε  μνας  τυρί (9,5  κιλά), 2,5  μνας  σύκα (5  κιλά)  και  10  αιγινητικούς  οβολούς  για  άλλες  ανάγκες.  Αυτοί  που  δεν  μπορούσαν  να  συνεισφέρουν αυτές  τις  ποσότητες, διαγράφονταν  από  τη  συσκηνία  τους  και  έχαναν  τα  πολιτικά  δικαιώματα  τους.  Αυτή  ήταν η  τύχη  των  νεότερων  γιων  ενός  Σπαρτιάτη  «ομοίου» (εκτός  δηλαδή  του  πρωτοτοκου).  Αυτοί  δεν  κληρονομούσαν  δικούς  τους  κλήρους  από  τους  οποίους  μπορούσαν  να  συνεισφέρουν  στα  συσσίτια.  Άλλη  τέτοια  περίπτωση  ήταν  οι  «όμοιοι»  των  οποίων  οι  κλήροι  βρίσκονταν  σε  περιοχές  που  έχασε  κάποια  στιγμή  η  Σπάρτη, όπως  συνέβη  πχ  το  369  π.Χ.  με  την  απώλεια  της  Μεσσηνίας.  Τότε  οι  μισοί  «όμοιοι»  έχασαν  τους  κλήρους  τους.  Όλοι  αυτοί  οι  Σπαρτιάτες  υποβιβάζονταν  στην  τάξη  των Λακεδαιμόνιων  «υπομειόνων» (Σπαρτιάτες  μη-πολίτες).  Στην  ίδια  κατηγορία  ανήκαν  οι  νέοι  Σπαρτιάτες  των  οποίων  οι  αιτήσεις  για  είσοδο  σε  κάποια  συσκηνία  απορρίφθηκαν,  αυτοί  των  οποίων  ο  κλήρος  δεν  ήταν  πλέον  αρκετά  πλούσιος  έτσι  ώστε  να  τους  παράσχει  τη  μηνιαία  εισφορά  τους  στα  συσσίτια,  και  όσοι  δείλιασαν  στον  πόλεμο.  Οι  υπομείονες  αναφέρονται  για  πρώτη  φορά  στις  αρχές  του  4ου  αιώνα  π.Χ.  αλλά  η  ύπαρξη  τους  είναι  βέβαιη  από  την  αρχή  της  καθιέρωσης  του  συστήματος  του  Λυκούργου.  Φαίνεται  ότι  ήταν  λίγοι  μέχρι  τα  τέλη  του  6ου  αιώνα  αλλά  από  τότε  ο  αριθμός  τους  άρχισε  να  αυξάνεται  γοργά.

https://theancientwebgreece.wordpress.com

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

            
     Αισθητήρες


Αισθάνεσαι σημαίνει ζεις,
σημαίνει υπάρχεις.
Χαίρεσαι που βλέπεις τ’ αστέρια να ερωτεύονται.
Λυπάσαι που είσαι φθαρτός ήρωας της Λήθης.
Συγκινείσαι με την παιδική αφέλεια.
Πληγώνεσαι από την απανθρωπιά των μυρμηγκιών.
Ελπίζεις σε νέες, ανεκπλήρωτες διαδρομές.
Φοβάσαι να γυρίσεις το χρόνο πίσω…
Είσαι ό,τι νιώθεις και ό,τι καρτερείς.
Η Ευτυχία καραδοκεί μέσα σου…