ΜΑΡΙΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ: «Στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας»
1. Να διακρίνετε το απόσπασμα σε δύο νοηματικές ενότητες και να γράψετε ένα πλαγιότιτλο για την
καθεμιά.
2. Σύμφωνα με τη συγγραφέα
η σύγχρονη νοικοκυρά «αγαπά» το σπίτι της; Αν όχι, γιατί συμβαίνει αυτό;
3. Πού οδηγεί η ισοπεδωτική ομοιομορφία των σημερινών
τσιμεντουπόλεων;
4. «Έχασαν οι Ρωμιοί τη ρωμιοσύνη τους»: Τι
αντιπροσωπεύει η λέξη «ρωμιοσύνη»;
5. Να εντοπίσετε μέσα στο απόσπασμα μερικά
χαρακτηριστικά προβλήματα
της ζωής στις πολυκατοικίες.
6. Ποια είναι η
συμπεριφορά της εργαζόμενης μητέρας προς το παιδί της; Αναζητήστε τις αιτίες της «υστερικής»
συμπεριφοράς της.
7. Αν εσείς
ήσασταν η γειτόνισσα-μάνα και δεχόσασταν
τις υποδείξεις της συγγραφέως για την ανατροφή του παιδιού σας, πώς θα αντιδρούσατε;
8. Να σκιαγραφήσετε την προσωπικότητα της
ηρωίδας-αφηγήτριας.
9. Να διακρίνετε τις αφηγηματικές τεχνικές του
αποσπάσματος.
10. Να σχολιάσετε τη φράση «έχουν την αξιοπρέπειά τους και τα παιδιά».
Κατά τη γνώμη σας μέσα σ’ αυτή την φράση συνοψίζονται οι θέσεις της Ιορδανίδου
για τα δικαιώματα και τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών;
11. Να αντιστοιχίσετε τις φράσεις της Α’ ΣΤΗΛΗΣ με τα σωστά σχήματα λόγου της
Β’ ΣΤΗΛΗΣ:
Α’
ΣΤΗΛΗ
|
Β’
ΣΤΗΛΗ
|
«Σου έβαλε
την πρίζα…το χαμηλό τραπέζι…»
|
Παρομοίωση
|
«…και
θυμίζει κατάστρωμα βαποριού»
|
Μεταφορά
|
«δε βλέπουν
στο δρόμο αλλά στην αυλή»
|
Ασύνδετο
σχήμα
|
«Έγινε πετσί
και κόκαλο»
|
Οπτική
εικόνα
|
«Αλλάζουν οι
καιροί, αλλάζουν και οι άνθρωποι»
|
Επανάληψη
|
«Σου έβαλε
την πρίζα…πολυθρόνες της μόδας»
|
Αντίθεση
|
12. Αν
ζείτε σε πολυκατοικία,
να καταγράψετε τα προβλήματα
που προκύπτουν από τη
συγκατοίκηση πολλών οικογενειών. Αν πάλι κατοικείτε σε μονοκατοικία, ποια πλεονεκτήματα αλλά και ποια μειονεκτήματα έχει η έλλειψη συγκατοίκων;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου