" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014


Άσκηση εμπέδωσης στα ουσιαστικά όλων των κλίσεων

Να συμπληρώσετε στον παρακάτω πίνακα τους τύπους που λείπουν:


τοῦ
ἱερέ…
ταῖς
πόλε…
(ὦ)
τάφ…
οἱ
ἂνθρωπ…
νύκτες
τῶν
μοιρ…
φωτί
ποίησ…
ποιητοῦ
τῆς
μούσ…
τά
μύρ…
φάσι
τούς
ὓπν…
τῷ
Βασιλ…
τοῖς
κόραξ…
λεαίνης
(ὦ)
νεανί …
τάς
πατρίδ…
τοῦ
φύλακ…
τήν
μάστιγ…
κυβερνήτ…
τῷ
ὀβολ…
τῇ
ἐλπίδ…
τῆς
γεννήσ…
τῆς
πτέρυγ…
ἀμοιβαί
τούς
γραμματ…
μηνός
τοῖς
πνεύμο…
λύτρα
τῇ
συρρο…
θυμ…
αἱ
δηλώσ…
ταῖς
ῥάβδ…
τάς
ῥωγμ…
τῇ
δίψ…
πάγους
τόν
στίχ…
ταῖς
ἀκτῖσ…
τό
φύλλ..
τῶν
θυρ…
τούς
κόρακ…
μόλυβδ…
τοῦ
θαύμα…
ἡρώων
τούς
λύκ…
ἡγεμόνας
τά
θέμα…
τόν
νεανί…
τήν
τιμ…
τήν
Σειρῆ…
τῆς
τερηδ…
Ἀγαμέμν…
(ὦ)
κουρε…
τούς
κώδων…
τούς
κήπ…
τόν
αὐτοκράτ…
χειρός
τόν
κριτ…
τούς
πατριώτ…
τοῖς
κινδύν…
αὐχήν
τά
ξύλ…

 ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ



1)      Να συμπληρώσετε τα κενά των ακόλουθων προτάσεων με τη σωστή πτώση των λέξεων που είναι στην παρένθεση:
α) Πλάτων επε τν παιδείαν .................. (νθρωπος δοτ. πλ.) δεύτερον λιον εναι.
β) Οδν νευ ................. (πόνος, γεν. εν.) κα (πιμέλεια, γεν. εν.) ο θεο διδόασιν (=δίνουν) ...................... (θνητός, δοτ. πλ.).
γ) Κύριε, λσαι (= λύτρωσε) τν ψυχήν μου π ...................... (γλσσα δολία, γεν. εν.).
δ) Τ πείθεσθαι μέγιστον γαθόν στι και ν ..........................(πόλις, δοτ. εν.) κα ν ........................... (στρατιά, δοτ. εν.) και ν .......................... (οκος, δοτ. εν.).
ε) στις πρς ........................ (γαθς ρχων, αιτ. εν.) κα ν ........................ (πόλεμος, δοτ. εν.) στασιάζει, πρς τν αυτο σωτηρίαν στασιάζει.
στ) Οδν δύναται γενέσθαι νευ ......................... (τοξότης, γεν. πλ.) κα .......................... (ππεύς, γεν. πλ.).
ζ) νειδιζόμενός ποτε ρίστιππος τι ........................ (πονηρός νθρωπος, δοτ. εν.) λεημοσύνην δωκε, ο ......................... ( τρόπος, αιτ. εν.), επεν, λλ ............................ ( νθρωπος, αιτ. εν. ) λέησα.
η) Ο κακο οτε .......................... (νόμος, δοτ. πληθ.) οτε ............................ (λόγος γαθς, δοτ. πλ. ) πείθονται.

2) Να συμπληρώσετε τις ακόλουθες προτάσεις με τον κατάλληλο τύπο   οριστικής των ρημάτων που είναι στην παρένθεση:
α) Πολυκλς ........................... (πείθω, αόρ.) τος ρχοντας τατα ποιεν.
β) Οτοι πάντα τναντία τούτων ............................ (λέγω, παρατ.).
γ) Ο δ περ τν ριαον ............................ (συντάττομαι, αόρ.) βουλόμενοι ες χερας λθεν (= να συμπλακούν).
δ) Ο στρατιται ........................ (ρύττω, παρατ.) τάφρον κύκλ περ τν πόλιν.
ε) Σος γγέλους τούτου γ οκ ............................... (δέχομαι, αόρ.).
στ) Ατη ............................. (προσκρούω, παρατ.) νθρώπ πονηρ.
ζ) Α νες ......................... (κπλέω, παρατ.) ξω το λιμένος.
η) Οτοι πρ βασιλέως ......................... (τάττομαι, υπερσ.).
θ) Ο λληνες ταύτην τν μέραν οτως .............................. (πορεύομαι, παρατ.).

3)    Να συμπληρώσετε τις παρακάτω προτάσεις με τον κατάλληλο τύπο οριστικής του εμ:
α) πίδαμνος .............................. (ενεστ.) πόλις ν τ πείρ.
β) ππαρχος κα Θεσσαλς δελφο ................................. (παρατ.).
γ) Α πύλαι ................................ (παρατ.)χαλκα, ο δ πύργοι ψηλοί.
δ) Σοφώτατοι σύ τε κα Πλος ............................ (ενεστ.).
ε) Τ τεχος ............................. (παρατ.) εκοσι ποδν.
ζ) μες ............................ (παρατ.) ο το δεσμωτηρίου φύλακες;
η) παδες, μες .............................. (ενεστ.) πατέρων γαθν.
θ) τύχη κα Φίλιππος .............................. (παρατ.) τν ργων κύριοι.
ι) γώ ________ (ενεστ.) τ φς.
κ) Ο νθρωποι οκ εί γαθοί _________ (ενεστ.)
λ) Ζες _________ (παρατ.) πατρ νδρν κα θεν.
μ) Κα __________ (μελ.) οτοι σωτρες μν.
ν)Ἐὰν ς φιλομαθής, __________ (μελ.) πολυμαθής.


Τι είναι η μητρότητα;

656


Μητρότητα είναι να ξυπνάς μέσα στην νύχτα για να σκεπάσεις το παιδί σου για να μην κρυώσει ή για να του βάλεις το αγαπημένο του αρκουδάκι που έπεσε στο πάτωμα.

Μητρότητα είναι να μην θυμάσαι πως είναι να κοιμάσαι όλο το βράδυ χωρίς να χρειάζεται να ξυπνήσεις μέσα στην νύχτα.

Μητρότητα είναι να έχεις ένα ακατάστατο σαλόνι γεμάτο φαγητά, παιχνίδια και παπούτσια και να μην σε πειράζει η ακαταστασία.

Μητρότητα είναι να ακουμπάς το μέτωπο του παιδιού σου και να ξέρεις ακριβώς την θερμοκρασία του.

Μητρότητα είναι να προτιμάς να ξοδέψεις τα χρήματά σου για τα παιδιά σου και όχι για τον εαυτό σου.

Μητρότητα είναι να έχεις ένα αυτοκίνητο γεμάτο πράγματα των παιδιών σου και τελικά να μην χωράνε τα δικά σας πράγματα.
Baby and his mother

Μητρότητα είναι να έχεις μια στοίβα από ασιδέρωτα ρούχα και να νομίζεις πως κάθε βράδυ αυξάνεται μόνη της.

Μητρότητα είναι να ξέρεις όλα τα παιδικά τραγούδια απ” έξω και να τα τραγουδάς ακόμη και στην δουλειά.

Μητρότητα είναι να εκτιμήσεις ( επιτέλους!) την δική σου μαμά.

Μητρότητα είναι να μην κάνεις ποτέ μπάνιο και ντουζ πάνω από τέσσερα λεπτά με απόλυτη ησυχία.

Μητρότητα είναι να χρησιμοποιείς τα μανίκια της μπλούζας σου για να σκουπίσεις την μύτη και το πρόσωπο των παιδιών σου.

Μητρότητα είναι να νιώθεις ανήσυχη ακόμη και αν όλα τα παιδιά σου κοιμούνται και όλα είναι υπό έλεγχο.




Μητρότητα είναι οι μικρές ραγάδες πάνω στην κοιλιά σας.

Μητρότητα είναι να είσαι κουρασμένη και με μια αγκαλιά να τα ξεχνάς όλα…

Τι είναι για εσάς η μητρότητα;

babyradio.gr-Γκαλίτσιου Μαριάννα

Ομιχλώδης επαφή...




Πειραιάς - 1920


Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014



Βλέμμα μοναδικό κι ανεπανάληπτο!!!





Τα 11 πράγματα που ζητούν οι μαθητές από το δάσκαλό τους…


taentekapragmatapouzitanoimathitesapotodaskalo




Είμαστε, πολλές φορές, άδικοι απέναντι στα παιδιά. 
Είτε είμαστε δάσκαλοι, είτε είμαστε γονείς, συγγενείς ή μέλη της ίδιας κοινότητας, έχουμε ένα κοινό χαρακτηριστικό: είμαστε άδικοι απέναντι στα παιδιά. 
Ζητάμε από τα παιδιά να τηρούν τις υποχρεώσεις τους, να κινούνται μέσα στα προκαθορισμένα, από εμάς, πλαίσια, να διακρίνονται σε κάθε τους δραστηριότητα, όμως ποτέ δεν ρωτήσαμε τι ζητούν τα παιδιά από μας
Τι νομίζετε λοιπόν ότι ενδιαφέρει περισσότερο τα παιδιά; Για περισσότερο από τριάντα χρόνια με βασανίζει το ερώτημα αυτό. 
Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς ήθελα να ζητήσω από τους μαθητές μου να μου δώσουν συμβουλές για το πώς θα είμαι καλύτερη δασκάλα. Δεν το έκανα ποτέ. Ούτε στο τέλος της χρονιάς τους ρώτησα να μου πουν ποιες ήταν οι πιο ευτυχισμένες στιγμές της χρονιάς που πέρασε και γιατί οι στιγμές αυτές ήταν πράγματι ευτυχισμένες. 
Το έκανα όμως φέτος. Το έκανα και η αίθουσα έγινε αμέσως ήσυχη για πολύ ώρα, περισσότερη από όση, αρχικά, υπολόγισα. Τα χαμόγελα στα πρόσωπά τους αντικατόπτριζαν τις ευχάριστες εμπειρίες που είχαν να θυμηθούν και είχαν πολλές. Τόσες πολλές που έγραψαν τόσα όσα δεν έγραψαν άλλη φορά. Μετά από την ανάγνωση όλων των απαντήσεων θα ήθελα να σας αναφέρω όλες τις ιδέες που καταγράφηκαν. Ιδέες που ήταν τόσο διαφορετικές αλλά και τόσο ίδιες, και ένα ήταν το συμπέρασμα ή καλύτερα το μήνυμα: 
Τα μικρά πράγματα είναι που κάνουν τη διαφορά μέσα στην τάξη. Αυτά είναι που θυμούνται τα παιδιά. Αυτά είναι που έχουν σημασία. 
Εδώ είναι λοιπόν και παρατίθενται τα 11 πιο σπουδαία πράγματα που προέκυψαν από την ενδιαφέρουσα καταγραφή των μαθητών. 
1. Να μας λέτε καλημέρα κάθε πρωί. Κάθε πρωί να μας εύχεστε να έχουμε μία καλή ημέρα, και όταν σχολάμε να μας λέτε αντίο και ένα «τα λέμε αύριο». 

2. Να μας χαμογελάτε. Όταν μας κοιτάτε αφήστε μας να δούμε τη χαρά στα μάτια σας! 

3. Δώστε μας λίγη προσοχή. Καθίστε και μιλήστε μαζί μας, ιδιωτικά, προσωπικά, ακόμη και για λίγα δευτερόλεπτα.

4. Ονειρευτείτε μαζί μας. Βοηθήστε μας να ονειρευτούμε πράγματα που θέλουμε να κάνουμε και όχι μόνον αυτά που πρέπει να κάνουμε. Ονειρευτείτε μαζί μας! 

5. Αναθέστε μας καθήκοντα που να μας προκαλούν. Αναθέστε μας δύσκολα πράγματα, αλλά μην μας αφήνετε μόνους. Δείξτε μας πώς να τα χειριστούμε, διδάξτε μας τι και πώς πρέπει να  κάνουμε και εμείς θα το κάνουμε. 

6. Ρωτήστε μας για μας. Ρωτήστε μας πώς περάσαμε το Σαββατοκύριακο, τι παιχνίδι παίξαμε, σε ποια μέρη πήγαμε. Δείξτε ότι νοιάζεστε για τη ζωή μας. 

7. Δώστε μας λίγο χρόνο. Δώστε μας χρόνο να σκεφτούμε, δώστε μας χρόνο να ονειροπολήσουμε, χρόνο να δράσουμε πάνω σε κάτι που μας ευχαριστεί. 

8. Ενημερώστε μας. Πείτε μας τι μπορούμε να κάνουμε καλά και τι όχι. Δώστε μας χρόνο να βελτιωθούμε, θέλουμε να βελτιωθούμε. 

9. Αφήστε μας να κάνουμε ερωτήσεις. Ακόμη και αν οι ερωτήσεις είναι εκτός θέματος, επιτρέψτε μας να ρωτήσουμε. Τότε θα καταλάβετε ότι θέλουμε να μάθουμε, ότι υπάρχουν πράγματα που μας ενδιαφέρουν. Αφήστε μας να σας παραθέσουμε τις προοπτικές μας. Δώστε μας την ευκαιρία να σας πούμε τι μας απασχολεί και όχι μόνο τι ξέρουμε.

10. Δώστε μας θάρρος. Ήρθαμε σε σας γεμάτοι όρεξη να μάθουμε. Κρατήστε ζωντανό το ενδιαφέρον μας. Δώστε φτερά στον ενθουσιασμό μας. 

11. Εμπιστευτείτε μας. Δώστε μας ευκαιρίες και ας είναι απαιτητικές. Θα τα καταφέρουμε, αρκεί να μην μας αποτρέψετε να κάνουμε αυτό που μπορούμε να κάνουμε και που ξέρετε ότι είμαστε ικανοί να το κάνουμε καλά. Αλλά και αν δεν μπορούμε, υποσχόμαστε ότι θα προσπαθήσουμε μέχρι να μπορέσουμε. 


Πηγή: http://pappanna.wordpress.com/