" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014


Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

mple-sxoliki-podia1
Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;
Όταν ετοιμάζετε κάθε πρωί τα παιδιά για το σχολείο, δεν νιώθετε σαν να επαναλαμβάνεται η δική σας ιστορία; Το κουδούνι χτυπά πάντα στις 8.00 ακριβώς. Τρέχοντας μετα βίας προλαβαίνετε την προσευχή. (Στη δική μας προσευχή, τότε, ζητούσαμε να έχει αρρωστήσει ο δάσκαλος! Σήμερα προσευχόμαστε για το ακριβώς αντίθετο). Κοιτάζοντας τα παιδιά να μπαίνουν, σύροντας τα πόδια, στις τάξεις, αναπόφευκτα ανατρέχουμε στις δικές μας μνήμες, όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο..

Τότε που τεχνολογία σήμαινε κασετίνες που ανοίγουν με μαγνήτες ή με κουμπιά!anapnoes.gr : 80s 590 10 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

…και μολύβια που άλλαζαν μύτες!

anapnoes.gr : 80s 590 3 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

Τότε που «ντύναμε» τα βιβλία με αυτοκόλλητο…

anapnoes.gr : DSC01302 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;
…για να μη φθαρεί το εξώφυλλο και το πιο περιποιημένο ντύσιμο έδειχνε πόσο επιμελής ήταν ο μαθητής.

Τότε που «στολίζαμε» τα μολύβια με Ευχούληδες!

anapnoes.gr : troll diamond Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

Τότε που αγαπημένο μας μάθημα ήταν η Φυτολογία…

anapnoes.gr : 80s 590 6 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

…που μας έμαθε να φυτεύουμε…

anapnoes.gr : 661 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

Και «τρόμος» μας η Γεωγραφία!

anapnoes.gr : 80s 280 3 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

Τότε που «in» ήταν η συμμαθήτρια που κρατούσε το πιο στιλάτο παγούρι…

anapnoes.gr : 80s 590 11 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

…ή πτυσσόμενο ποτήρι

anapnoes.gr : collapsible cup Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

…ή που φορούσε σκουλαρίκια-αυτοκόλλητα!

anapnoes.gr : tumblr mx4iqrGfHh1rdmfrjo1 500 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο δεν υπήρχαν τσάντες με ροδάκια…

anapnoes.gr : 80s 590 8 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

…ούτε πίνακες με μαρκαδόρους, και η σκόνη της κιμωλίας μας έφερνε φτέρνισμα!

anapnoes.gr : kimolia Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

Όταν καταργήθηκε το πολυτονικό σύστημα κάναμε πάρτι!

anapnoes.gr : anagnostiko Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;

Ενώ για την κατάργηση της ποδιάς, οι απόψεις ακόμα διχάζονται…

anapnoes.gr : mple sxoliki podia1 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;
Κάποιοι από εμάς πηγαίναμε σχολείο και τα Σάββατα, ενώ οι περισσότεροι πηγαίναμε μία εβδομάδα πρωί και μία εβδομάδα απόγευμα.

Όλοι, πάντως, πηγαίναμε στο σχολείο χωρίς τους γονείς, αλλά με τα αδέλφια ή τους γείτονές μας. Δεν φοβόμασταν…

anapnoes.gr : 41 4 thumb large Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;
(φωτό: enet.gr)

Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο δεν υπήρχαν ιδιαίτερα και φροντιστήρια για μαθητές Δημοτικού!

anapnoes.gr : IMG 7100 Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;
(φωτο: retromaniax.gr)
Έπεφτε διάβασμα στο σπίτι, διαφορετικά έπιπτε… ράβδος και από τον δάσκαλο και από τον γονιό που ήταν σύμμαχος του δασκάλου.

Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο, ένα ήταν το σύνθημα που ζωγραφίζαμε παντού:

anapnoes.gr : 10450376 10202173508200459 4601903296068850330 n Όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο!! Τι διαφορετικό είχαν τα δικά μας σχολικά χρόνια με των σημερινών παιδιών;;;
Το θυμάστε;
http://www.newsitamea.gr



Χονγκ Κονγκ



10 ταινίες “περιπέτειες” που πρέπει να δείτε


10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε
1.Ιντιάνα Τζόουνς και η Χαμένη Κιβωτός (1981)
Όλη η σειρά ταινιών «Ιντιάνα Τζόουνς» έχει κατακτήσει μικρούς και μεγάλους ήδη από τη δεκαετία του ’80. Δράση, γρήγορη εξέλιξη και χιουμοριστικές σκηνές με τον Χάρισον Φόρντ είναι τα στοιχεία που την έκαναν δημοφιλή. Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ υπογράφει τη σκηνοθεσία. Ο αρχαιολόγος Ιντιάνα Τζόουνς με την έντονη ερπετοφοβία, στο πρώτο μέρος της τετραλογίας (πλέον), προσλαμβάνεται από την Αμερικανική κυβέρνηση για να βρει τη Χαμένη Κιβωτό, πριν από τους Ναζί.

10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε
2.Πληροφοριοδότης (2006)
Η πρώτη και μοναδική έως τώρα ταινία για την οποία κατέκτησε βραβείο Όσκαρ ο Μάρτιν Σκορσέζε. Πρόκειται για μια περιπέτεια με ανατροπές και έντονη αγωνία. Εγκληματίες, κατασκοπεία, διπλή ζωή είναι μερικές από τις λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν την ταινία.Πρωταγωνιστούν οι βραβευμένοι με όσκαρ Τζακ Νίκολσον, Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Ματ Ντέιμον.

10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε
3.Ο τελευταίος των Μοϊκανών (1992)
Τι μπορεί να πρωτοθυμηθεί κανείς από αυτήν την ταινία. Την επική μουσική; Τα μαγευτικά πλάνα; Κατά τον 18ο αιώνα, Γαλλικά και Αγγλικά στρατεύματα μάχονται για τις αποικίες στην Βόρεια Αμερική. Οι ντόπιοι καλούνται να πάρουν το μέρος κάποιων από τους δύο παρά τη θέλησή τους. Ο Χόκαϊ (Ντάνιελ Ντέι Λιούις) είναι ορφανός, υιοθετημένος από τους Μοϊκανούς. Το ειδύλλιο μεταξύ του Χόκαι και της κόρης ενός βρετανού αξιωματικού κάνουν τα πράγματα περίπλοκα. Η ταινία αυτή καταξίωσε το βρετανό πρωταγωνιστή στο αμερικανικό κοινό και του έδωσε επιπλέον αναγνωσιμότητα.

10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε
4.Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ  (1994)
«Ο φόβος είναι αυτός που μπορεί να σε κρατήσει δέσμιο, η ελπίδα σε ελευθερώνει» είναι το μήνυμα της ταινίας. Βασισμένο στην ιστορία του Στίβεν Κίνγκ "Rita Hayworth and Shawshank Redemption". Πρόκειται για την ιστορία του Άντυ (Τιμ Ρόμπινς) που βρίσκεται άδικα στη φυλακή, κατηγορούμενος για το φόνο της γυναίκας του και του εραστή της. Στη φυλακή συναντά τον Ρεντ (Μόργκαν Φρίμαν) και μαζί βρίσκουν διέξοδο και την τελική λύτρωση μέσω πράξεων αξιοπρέπειας. Η ταινία προτάθηκε για 7 όσκαρ. Οι ερμηνείες των ηθοποιών καταφέρνουν να σε ταυτίζουν με τους ήρωες της ταινίας και σταδιακά το κοινό βιώνει την ομηρική κάθαρση.
10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε
5. Η συμμορία των 11 (2001)
Τυπική αμερικάνικη ταινία που όμως μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιοφυής! Το σενάριο είναι ανατρεπτικό, ενώ το πλούσιο καστ είναι από μόνο του ελκυστικό για τους θεατές. Τζορτζ Κλούνει, Μπρατ Πιτ, Άντυ Γκαρσία, Ματ Ντέιμον, Τζούλια Ρόμπερτς είναι τα πιο δυνατά ονόματα που πρωταγωνιστούν. Η ταινία διαδραματίζεται στο Λας Βέγκας, όπου ο Όσεαν (Κλούνει) επιχειρεί να ληστέψει μαζί με μια επίλεκτη ομάδα από μικροαπατεώνες, το καζίνο του συντρόφου της πρώην γυναίκας του. Η ταινία έχει βγάλει και δύο συνέχειες (Η συμμορία των 12, Η συμμορία των 13) με την πρώτη όμως να ξεχωρίζει.
10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε

6.Η μεγάλη απόδραση (1963)
Πρόκειται για την ιστορία της απόδρασης από κρατούμενους συμμαχικών δυνάμεων από Γερμανικό στρατόπεδο κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το πρώτο μέρος της ταινίας χαρακτηρίζεται από κωμικές σκηνές, με τους κρατούμενους να προσπαθούν να ξεγελάσουν τους δεσμοφύλακες για να σκάψουν το τούνελ της απόδρασής τους. Το δεύτερο μέρος είναι έντονα αγωνιώδες με το γκρουπ των φυγάδων να χρησιμοποιούν κάθε μέσο για να φύγουν στην κατεχόμενη Ευρώπη. Βασικός πρωταγωνιστής είναι ο Στιβ Μακουίν και αξιοσημείωτο είναι πως όλοι οι πρωταγωνιστές έχουν ψευδώνυμα στην ταινία.
10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε
7. Χορεύοντας με τους λύκους (1990)
Ο Κέβιν Κόστνερ ίσως στον κορυφαίο ρόλο της καριέρας του, σε μια ταινία την οποία και σκηνοθέτησε. Πρόκειται για την ιστορία ενός υπολοχαγού του Αμερικανικού στρατού, που μετά τη μετάθεσή του στα δυτικά σύνορα, συναντά ένα λύκο που ονομάζει “Two Socks” και μια φυλή Ινδιάνων. Σταδιακά στην ταινία ο πρωταγωνιστής γίνεται ένα με τη φυλή και εγκαταλείπει το στρατιωτικό του ρόλο. Η ταινία κέρδισε 7 όσκαρ, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι σκηνές με τις μάχες πάνω στα άλογα.
10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε
8. Τζέιμς Μπόντ, Χρυσοδάκτυλος (1964)
Από την κατηγορία αυτή δεν γινόταν να λείπει ο πράκτορας 007. Οι ταινίες του έχουν μεγαλώσει πολλές γενιές παρότι οι πρωταγωνιστές συνεχώς άλλαζαν. Σύμφωνα με κριτικούς και έγκριτες ιστοσελίδες κορυφαία ταινία Μποντ για πολλούς είναι ο Χρυσοδάκτυλος. Ο Σον Κόνερι (κατά πολλούς και για μένα κορυφαίος στο ρόλο) ενσαρκώνει τον Τζέιμς Μπόντ στην ταινία. Είναι η πρώτη ταινία στην οποία βλέπουμε πολλά γκάτζετ, το εργαστήριο του Q αλλά και την ιστορική Άστον Μάρτιν DB5. Η ταινία αυτή πληροί όλες τις προϋποθέσεις. Έχει τον τέλειο κακό, τον Χρυσοδάκτυλο που υποδύεται ο Γκέρτ Φόρμπ, με τη θρυλική ατάκα: "No Mr. Bond, I expect you to die!". Επίσης η ταινία έχει και άλλους αξιοσημείωτους χαρακτήρες όπως ο βοηθός του Χρσοδάκτυλου Oddjob και άλλο ένα κορίτσι του Τζέιμς Μποντ η Pussy Galore. Γενικότερα η ταινία έχει όλο το «πακέτο» ως ταινία Τζέιμς Μποντ.
10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε
9. Inception (2010)
Προβλήθηκε στη χώρα μας το 2010 και κέρδισε αμέσως το κοινό. Μετά την έξοδο από την αίθουσα, όλοι συζητούσαν το ευφάνταστο σενάριο και την άψογη πλοκή που δεν σε άφηνε λεπτό αδιάφορο να βαρεθείς. Το ενδιαφέρον μένει μέχρι και την αμφιλεγόμενη τελευταία σκηνή. Η υπόθεση της, εξελίσσεται σε έναν κόσμο που η τεχνολογία έχει γίνει κυρίαρχος της ζωής. Ακόμα και τα όνειρα πλέον μπορούν να κλαπούν. Μια ομάδα λοιπόν από εξειδικευμένα άτομα στο να κλέβουν όνειρα, αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο να επηρεάσουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο και να τοποθετήσουν μια συγκεκριμένη ιδέα. Η ταινία κατέκτησε 4 βραβεία Όσκαρ.
10 ταινίες περιπέτειες που πρέπει να δείτε
10. Ο ναυαγός (2000)
Ο Τομ Χανκς για άλλη μια φορά κατακτά κοινό και κριτικούς με την ερμηνεία του στην ταινία αυτή. Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας είναι ο μόνος ηθοποιός που εμφανίζεται στην οθόνη. Ουσιαστικά παίζει μόνος του, πράγμα που κάνει πιο δύσκολο το ρόλο του. Ο Χανς ενσαρκώνει τον Τσακ Νόλαντ, που είναι ανώτερο στέλεχος εταιρείας κούριερ, και ναυαγεί σε ένα νησί μετά από συντριβή αεροπλάνου. Η προσπάθειά του να επιβιώσει με ότι έχει διαθέσιμο ενάντια σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και όχι μόνο συγκινεί. Χαρακτηριστικές είναι οι σκηνές της ταινίας που ο πρωταγωνιστής συνομιλεί με μια μπάλα του βόλεϊ, τον Γουίλσον!


www.flowmagazine.gr



Ερυθρό αγνάντεμα!


Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014




Εκτός από μαθητές, είναι και παιδιά ξέρετε...

80


Το παρακάτω κείμενο γράφτηκε με αφορμή την κοινή διαπίστωση πολλών εκπαιδευτικών ότι ολοένα και περισσότερο οι μαθητές στην τάξη μιλάνε με τους διπλανούς τους,έχουν την τάση να είναι χαλαροί και μη συγκεντρωμένοι και μάλιστα δεν συμμορφώνονται ούτε μετά από παρατήρηση του εκπαιδευτικού .
Τις περισσότερες φορές δε αυτή η παρόρμησή τους είναι τόσο ισχυρή που μοιάζει απλά σαν να μην μπορούν να κάνουν αλλιώς. Θέλουμε να αποφύγουμε τα βιαστικά συμπεράσματα και τις υπεραπλουστεύσεις όπως ότι αρκετά από αυτά τα παιδιά έχουν μη εγνωσμένα σύνδρομα (υπερκινητικότητας και διάσπασης προσοχής) ή ότι έχουν έλλειμμα αγωγής ή ότι φταίνε οι εκπαιδευτικοί που είναι χαλαροί σε θέματα πειθαρχίας και άλλα τέτοια που οδηγούν σε εκλογικεύσεις των αιτιών ,σε επίρριψη ευθυνών και που ,κατά τη γνώμη μου, είναι πολύ επιφανειακή προσέγγιση του θέματος. 
Καταρχάς το γεγονός ότι οι μαθητές μιλάνε με τους συμμαθητές τους και δεν προσέχουν στο μάθημα πρέπει να εκληφθεί ως σύμπτωμα και όχι ως το πρόβλημα αυτό καθαυτό. Πρέπει να σκεφτούμε μάλιστα ότι ένα σύμπτωμα μπορεί μερικές φορές να είναι σωτήριο αν εκτιμηθεί σωστά και λειτουργήσει ως συναγερμός. 
Ίσως τα παιδιά με αυτή τους την συμπεριφορά και άθελά τους μας στέλνουν κάποιο μήνυμα .Το θέμα είναι αν εμείς είμαστε πρόθυμοι να το ακούσουμε ή το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να απενεργοποιήσουμε τον ενοχλητικό συναγερμό. Δυστυχώς τις περισσότερες φορές οι εκπαιδευτικοί καταφεύγουμε στις ευκολίες μας να επιβάλλουμε τη τάξη με την απειλή, το φόβο  ή την χρήση εξουσίας .Πρόκειται ουσιαστικά για όπως-όπως κουκούλωμα του προβλήματος. 
Μιλώντας με αρκετούς από αυτούς τους μαθητές (Γυμνασίου και Λυκείου)που μιλάνε ακατάπαυστα μέσα στην τάξη μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ότι στην ερώτηση γιατί το κάνουν αυτό τα πιο πολλά απάντησαν: 
1) ότι το έχουν ανάγκη, γιατί τους χαλαρώνει και τους φεύγει το άγχος ή γιατί απλά τους ευχαριστεί. 
2) για να περάσει η ώρα που αλλιώς δεν περνάει με τίποτα και γιατί βαριούνται. 
3) αυτά που κάνουν στο μάθημα τα έχουν ήδη κάνει σε φροντιστήρια ή ιδιαίτερα μαθήματα. 
Τι μπορούμε να καταλάβουμε από τις απαντήσεις αυτές; Πολλά, όπως ότι τα περισσότερα παιδιά δεν βρίσκουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και χαρά στο σχολείο και ότι απλά σπρώχνουν τον χρόνο μέχρι να σχολάσουν. 
Επίσης ότι η παράταση της σχολικής ζωής σε μια δεύτερη απογευματινή βάρδια είναι τόσο κουραστική και επίπονη που οι πιο πολλοί μαθητές αναγκάζονται να κρατάνε δυνάμεις κατά τη διάρκεια του πρωινού σχολείου για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απογευματινές τους υποχρεώσεις. 
Μάλιστα οι μαθητές νιώθουν ότι δεν χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο σχολείο αφού το απόγευμα θα   ξαναδιδαχθούν τα ίδια πράγματα. Εγώ όμως θα σταθώ σε ένα θέμα τελείως διαφορετικό στο οποίο θεωρώ ότι δεν του έχει δοθεί η ανάλογη προσοχή. Είναι φανερό ότι μιλώντας και έχοντας χαλαρή διάθεση οι μαθητές μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος νιώθουν ότι καλύπτουν κάποια ζωτική τους ανάγκη που προφανώς δεν καλύπτεται επαρκώς έξω από αυτήν. 
Ας πάρουμε την καθημερινότητα ενός μέσου μαθητή Γυμνασίου ή  Λυκείου και ίσως μας βοηθήσει να καταλάβουμε
Η εκπαίδευση του συνεχίζεται και μετά το τέλος του πρωινού σχολείου όπου είτε βρίσκεται κλεισμένος σε κάποιο φροντιστήριο είτε βρίσκεται κλεισμένος στο δωμάτιό του για να μελετήσει. Και στις δύο περιπτώσεις η ουσιαστική επικοινωνία με άλλους ανθρώπους είναι ελάχιστη. 
Ακόμα και μια αθλητική ή καλλιτεχνική δραστηριότητα να έχει  πάλι έχει τη μορφή της εκπαίδευσης όπου το παιδί λειτουργεί ως μαθητής. Δηλαδή ουσιαστικά μιλάμε για παιδιά που εκπαιδεύονται σχεδόν όλη μέρα και οτιδήποτε κάνουν έχει σχεδόν πάντα να κάνει με την μαθητική τους ιδιότητα.
Δεν έχουν χρόνο ούτε να παίξουν ,ούτε να κάνουν κάτι που τα ευχαριστεί. Πρόκειται δηλαδή για παιδιά που όχι απλά δεν χαίρονται την υποτιθέμενη ανεμελιά της παιδικότητάς τους αλλά που είναι από το μεσημέρι και μετά σε ένα διαρκές τρέξιμο να προλάβουν να τα κάνουν όλα και να τα μάθουν όλα. 
Ας συνυπολογίσουμε τώρα και το γεγονός ότι στα περισσότερα σπίτια υπάρχει πλέον η τάση των παράλληλων ζωών, των γονέων με τα παιδιά τους. Οι γονείς είτε είναι αναγκασμένοι να εργάζονται υπερβολικά, είτε τους έχουν καταπλακώσει τα προβλήματα και δεν έχουν διάθεση επικοινωνίας , είτε και αυτοί αναζητούν μέσα στο σπίτι τους λίγες στιγμές χαλάρωσης μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή που όμως δεν συμπεριλαμβάνουν τα παιδιά.
Ακόμα και αν υπάρχει ελεύθερος χρόνος τα παιδιά πέφτουν με τα μούτρα στα social media (κυρίως το facebook) όπου έρχεται ως υποκατάστατο της πραγματικής επικοινωνίας ή στα ηλεκτρονικά παιχνίδια όπου έρχονται ως υποκατάστατα των παιχνιδιών που θα έπρεπε να παίζουν τα παιδιά έξω από το σπίτι τους. 
Το πιο σημαντικό είναι ότι κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ενασχολήσεών τους τα παιδιά δεν επικοινωνούν, δεν σχετίζονται ουσιαστικά με τους άλλους και  είναι σχεδόν αμίλητα. Όμως η παιδικότητα έχει από μόνη της τέτοια δύναμη και ορμητικότητα που δεν ανακόπτεται τελείως.
Οπότε τα παιδιά στα πρωινά τους σχολεία ,όπου λόγω του υπερβολικά μεγάλου αριθμού μαθητών ανά τάξη, μπορούν να ξεφύγουν από τον έλεγχο του εκπαιδευτικού και να ικανοποιήσουν έστω εν μέρει την ανάγκη τους για επικοινωνία και για να αισθανθούν για λίγο παιδιά , ακόμα και αν αυτό οφείλεται στο μάλωμα που τους κάνει ο εκπαιδευτικός. 
Ας δούμε τώρα τι συμβαίνει σε ένα παιδί που δεν αφήνεται ποτέ του να είναι παιδί και που αναγκάζεται να εργάζεται τόσο σκληρά από τόσο μικρή ηλικία. Το πιο πιθανό είναι αν δεν βιωθεί η παιδικότητα και η εφηβεία στην ώρα τους να πάρουν παράταση. Ουσιαστικά τα παιδιά αυτά αργούν πάρα πολύ να ωριμάσουν κοινωνικά. Κατά την ταπεινή μου γνώμη έτσι εξηγείται και το μεγάλο έλλειμμα κοινωνικής και πολιτικής συνείδησης που παρατηρείται στη πλειοψηφία της νεολαίας μας (ηλικίες 18-25)  και η περίεργη για την εποχή  ησυχία του φοιτητικού κινήματος. Αυτές οι ηλικίες μοιάζουν σαν να προσπαθούν να αναπληρώσουν το χαμένο χρόνο  και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να περνάνε καλά. Και η διάθεση του να περνάνε καλά δεν έχει κάτι το μεμπτό αλλά όταν έρχεται ως η μόνη διάθεση είναι ,όπως και να το κάνουμε, παιδική. 
Στο φινάλε όμως, πώς μπορεί κάποιος «να μεγαλώσει» όταν δεν έχει αφεθεί να υπάρξει ποτέ του μικρός
Τελικά μήπως πρόκειται για διαστρέβλωση της πραγματικότητας το γεγονός ότι η μαθητική ιδιότητα ολοένα και πιο πολύ ουσιαστικά εξοβελίζεται και εκτός σχολείου και ότι οι μαθητές αναγκάζονται να βλέπουν το σχολείο ως το μόνο μέρος που μπορούν, έστω και στα κλεφτά, να χαλαρώσουν ,να παίξουν και να νιώσουν παιδιά;
 Μήπως οι ψίθυροι που βγάζουν οι μαθητές στις τάξεις είναι κραυγές για απλή ανθρώπινη επικοινωνία που τους τη στερούμε;
Ίσως πέφτουμε σε τεράστια αντίφαση αν χαρακτηρίζουμε ως αντικοινωνική τη συμπεριφορά των παιδιών ενώ αυτά, έστω και αν ο χρόνος, ο τόπος και ο τρόπος δεν είναι ο ενδεδειγμένος, ψάχνουν απεγνωσμένα να επικοινωνήσουν. 


Δημήτρης Τσιριγώτης - Φυσικός




Αλάσκα




Βροχερή Θεσσαλονίκη...