" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Κυριακή 3 Αυγούστου 2014



ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ;

Οι άνθρωποι παίρνουν ναρκωτικά γιατί θέλουν να αλλάξουν κάτι σχετικά με τη ζωή τους.
Να μερικοί από τους λόγους, όπως μας ανέφεραν οι νέοι, για τους οποίους πήραν ναρκωτικά:
  • Για να μοιάσουν με τους υπόλοιπους
  • Για να ξεφύγουν ή να χαλαρώσουν
  • Επειδή βαριόντουσαν
  • Επειδή τους έκανε να μοιάζουν πιο ώριμοι
  • Για να κάνουν την επανάστασή τους
  • Για να πειραματιστούν
Νομίζουν ότι τα ναρκωτικά είναι η λύση. Αλλά τελικά, τα ναρκωτικά γίνονται το πρόβλημα.
Όσο δύσκολο κι αν είναι να αντιμετωπίσει κανείς τα προβλήματά του, οι επιπτώσεις της χρήσης ναρκωτικών είναι πάντοτε χειρότερες από το πρόβλημα που προσπάθησε να λύσει με τη χρήση. Η πραγματική απάντηση είναι να μάθει κάποιος την αλήθεια και όχι να πάρει ναρκωτικά.

ΠΩΣ ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ;

Τα ναρκωτικά είναι, στην ουσία, δηλητήρια. Η ποσότητα που λαμβάνεται καθορίζει και το αποτέλεσμα που θα έχουν.
Μια μικρή ποσότητα δρα ως διεγερτικό (αυξάνει τη δραστηριότητα). Μια μεγαλύτερη ποσότητα δρα ως ηρεμιστικό (μειώνει τη δραστηριότητα). Μια ακόμα μεγαλύτερη ποσότητα ενεργεί ως δηλητήριο και μπορεί να σκοτώσει.
Αυτό ισχύει για όλα τα ναρκωτικά. Αυτό που διαφέρει είναι μόνο η ποσότητα που χρειάζεται για να επιτευχθεί το αποτέλεσμα.
Αλλά πολλά ναρκωτικά είναι επικίνδυνα για έναν ακόμα λόγο: επηρεάζουν άμεσα το νου. Αλλοιώνουν την αντίληψη του χρήστη για το τι συμβαίνει γύρω του. Ως αποτέλεσμα, το άτομο ενεργεί παράξενα, παράλογα, λανθασμένα, ακόμα και καταστροφικά.
Τα ναρκωτικά μπλοκάρουν τις αισθήσεις, τόσο τις ανεπιθύμητες όσο και τις επιθυμητές. Έτσι, ενώ προσφέρουν βραχυπρόθεσμη βοήθεια στην ανακούφιση του πόνου, ταυτόχρονα εξαλείφουν τις ικανότητες, την εγρήγορση και θολώνουν τη σκέψη.
Τα φάρμακα είναι ουσίες που σκοπό έχουν να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν ή να αλλάξουν κάτι στον τρόπο λειτουργίας του σώματος, να το κάνουν να λειτουργεί καλύτερα. Μερικές φορές είναι απαραίτητα. Αλλά δεν παύουν να είναι ναρκωτικά: δρουν ως διεγερτικά ή ηρεμιστικά και σε μεγάλη ποσότητα μπορούν να σε σκοτώσουν. Αν, λοιπόν, δεν χρησιμοποιείς τα φάρμακα όπως πρέπει, μπορεί να γίνουν τόσο επικίνδυνα όσο και τα παράνομα ναρκωτικά.

ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΑ

Photo credit: Alamy
Photo credit: Alamy
Κανονικά, όταν ένα άτομο θυμάται κάτι, η διάνοια είναι πολύ γρήγορη και του φέρνει πολύ γρήγορα την πληροφορία. Τα ναρκωτικά, όµως, θολώνουν τη µνήµη, δηµιουργώντας κενά σηµεία. Όταν ένα άτοµο προσπαθεί να πάρει πληροφορίες µέσα από ένα σύννεφο, δεν µπορεί. Τα ναρκωτικά κάνουν ένα άτοµο να νιώθει αργό και χαζό και του προκαλούν αποτυχίες στη ζωή. Όσες περισσότερες αποτυχίες έχει τόσο πιο δύσκολη γίνεται η ζωή και τόσο περισσότερο θέλει ναρκωτικά για να τον βοηθήσουν να επιλύσει το πρόβλημα.

ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

Ένα ψέµα που λέγεται σχετικά µε τα ναρκωτικά είναι ότι θα βοηθήσουν ένα άτοµο να γίνει πιο δηµιουργικό. Η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική.
Κάποιος που είναι θλιμμένος μπορεί να κάνει χρήση ναρκωτικών για να νιώσει χαρούμενος, αλλά αυτό δεν έχει αποτέλεσμα. Τα ναρκωτικά μπορεί να τον ανεβάσουν σε μια κατάσταση ψεύτικης ευθυμίας, αλλά όταν η επήρεια του ναρκωτικού περάσει καταποντίζεται συναισθηματικά ακόμα χαμηλότερα από πριν. Και κάθε φορά βυθίζεται όλο και περισσότερο συναισθηματικά. Τελικά, τα ναρκωτικά θα καταστρέψουν εντελώς κάθε ίχνος δημιουργικότητας του ατόμου.
«Όλο το διάστημα που έπαιρνα ναρκωτικά πίστευα ότι είχα τον έλεγχο της ζωής μου και ότι ήταν υπέροχη. Αλλά είχα καταστρέψει οτιδήποτε είχα χτίσει και για το οποίο είχα αγωνιστεί στη ζωή μου. Έκοψα τους δεσμούς με όλους τους φίλους που δεν έπαιρναν ναρκωτικά και την οικογένειά μου, έτσι δεν είχα κανένα φίλο πέρα από αυτούς με τους οποίους έκανα χρήση. Η κάθε μέρα περιστρεφόταν γύρω από ένα πράγμα: το σχέδιό μου για να βρω τα χρήματα που χρειαζόμουν για τα ναρκωτικά. Μπορούσα να κάνω τα πάντα για να αποκτήσω την αμφεταμίνη μου – ήταν το μόνο πράγμα στη ζωή μου». Πατ
«Ένιωθα ότι ήμουν πιο εύθυμη όταν ήμουν μεθυσμένη. Λίγο μετά [που άρχισα το ποτά] μπήκα στη μαριχουάνα... Αργότερα, ήμουν στο σπίτι ενός φίλου καπνίζοντας μαριχουάνα, όταν κάποιος έβγαλε ένα σακουλάκι με κοκαΐνη. Οι ρουφηξιές κοκαΐνης γρήγορα έγιναν μια καθημερινή συνήθεια. Έκλεβα χρήματα από την επιχείρηση των γονιών μου και από τους παππούδες μου σε καθημερινή βάση για να μπορώ να έχω το αλκοόλ μου, την κοκαΐνη, τη μαριχουάνα και το LSD μου. Τότε ξεκίνησα το Οξικοντίν και άρχισα να το χρησιμοποιώ σε τακτική βάση. Μέχρι τη στιγμή που συνειδητοποίησα, έχοντας φτάσει σε σημείο να σνιφάρω Οξικοντίν σε καθημερινή βάση, ότι ήμουν εθισμένη. Χρειαζόμουν κάτι ισχυρότερο – και μπήκα στην ηρωίνη. Δεν ήθελα να σταματήσει με τίποτα το "φτιάξιμο". Ο εθισμός με είχε κερδίσει. Και κάθε φορά που προσπαθούσα να σταματήσω, η σωματική επιθυμία με έσπρωχνε σε μεγαλύτερες δόσεις».  Ίντιθ

http://gr.drugfreeworld.org/

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ 
ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ 
ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ



Νάντια Βολοσυράκη, Ψυχολόγος, Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Μια ερώτηση που κάνουν σχεδόν όλοι οι γονείς: <<Πότε θα πρέπει να αρχίσει η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση;>>. Αυτή η ερώτηση θέτει αυτόματα ένα ακόμα ερώτημα: <<Γιατί θα πρέπει η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση να διαφοροποιείται από την υπόλοιπη εκπαίδευση και αγωγή του παιδιού;>>.
Το πώς θα αντιμετωπίσει το παιδί και ο έφηβος τα διάφορα θέματα γύρω από το σεξ και το πώς θα ρυθμίσει την σεξουαλική του συμπεριφορά, καθώς πλησιάζει στην σεξουαλική ωριμότητα, θα εξαρτηθεί και από τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που του έχει γίνει κατά τη διάρκεια της παιδικής του ηλικίας.
Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν αναφέρεται μόνο στα θέματα σεξουαλικών σχέσεων, αλλά και σε θέματα ευρύτερα, όπως είναι η σεξουαλική ηθική, οι υποχρεώσεις που έχουν οι άνθρωποι μεταξύ τους, καθώς και τα ιδανικά και οι αξίες, όπως ο αμοιβαίος σεβασμός, η υπευθυνότητα και η αγάπη. Πρόκειται δηλαδή, για ένα πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα.
Όταν λέμε ότι τα παιδιά έχουν προβλήματα γύρω από το σεξ στην σχολική ηλικία, αυτό που συνήθως συμβαίνει είναι ότι το παιδί παρουσιάζει <<προβλήματα>> μάλλον σεξουαλικής περιέργειας και σεξουαλικής άγνοιας. Τα παιδιά από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής, νιώθουν ευχαρίστηση να δείχνουν το σώμα τους και να βλέπουν το σώμα των άλλων. Οι ερωτήσεις γύρω από τα θέματα του σεξ, που εξακοντίζουν τα παιδιά στους ανυποψίαστους γονείς, είναι κατά κανόνα διερευνητικής φύσεως. Τα παιχνίδια υπόδυσης ρόλων του φύλου, το ψηλάφισμα των γεννητικών οργάνων, το ενδιαφέρον για το πώς, από πού και πότε έρχεται ένα παιδί στον κόσμο, είναι θέματα κοινά και απασχολούν από νωρίς όλα τα παιδιά. Αποτελούν μέρος της φυσιολογικής ανάπτυξης και στοιχείο μιας ευπρόσδεκτης περιέργειας, για να γνωρίσει το παιδί τον κόσμο στον οποίο ζει και δρα.
Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση πρέπει να γίνεται με τους απλούστερους όρους και με τα πιο λιτά – σταράτα – λόγια. Υποστηρίζεται ότι η καταλληλότερη στιγμή για να εξηγήσουμε στο παιδί το θέμα της σεξουαλικής επαφής ή της αναπαραγωγής, είναι όταν το ίδιο θα μας ρωτήσει.
Αλλά, τι γίνεται αν το παιδί δεν μας ρωτήσει ποτέ; Η σιγή αυτή του παιδιού ίσως μας δείχνει ότι η περιέργεια του παιδιού έχει μπλοκαριστεί - καταπνιγεί μέσα του. Και φυσικά, θα ήταν παράλογο να το περιμένουμε για πάντα.
Ένας γάμος, μια εγκυμοσύνη, μια γέννηση ενός παιδιού στο ευρύτερο οικογενειακό – φιλικό περιβάλλον, είναι όλα αρκετά φυσικά γεγονότα, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν την αρχή για ευκαιριακές συζητήσεις με το παιδί. Ακόμη και η τηλεόραση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πολύ ωραίο έναυσμα που θα φέρει την οικογένεια κοντά στο να συζητήσουν.
Μπορούν να χρησιμοποιηθούν εικόνες, σκίτσα του σώματος, ακόμα και φωτογραφίες μεταξύ των μελών της οικογένειας. Ειδικότερα, αποτελεί μία πολύ καλή ευκαιρία για τον γονέα του ιδίου φύλου με το παιδί να συζητήσει γύρω από όλα αυτά τα θέματα που απασχολούν το παιδί, εγκαθιδρύοντας μία σχέση εμπιστοσύνης. Αν το παιδί δυσκολεύεται να ανοιχτεί στη συζήτηση, το ποιο πιθανό είναι να υπάρχει κάτι στη στάση των ίδιων των γονέων του, που το εμποδίζει να συζητήσει το θέμα ελεύθερα. Το αποτέλεσμα θα είναι να αναζητήσει το παιδί κάποια άλλη πηγή άντλησης πληροφοριών προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του στις σεξουαλικές αναζητήσεις. Αν το παιδί διαπιστώσει ότι οι γονείς του μπορούν να μιλάνε ελεύθερα, γίνεται λιγότερο διστακτικό, και μπορεί να εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του αβίαστα.

Ας έχουμε υπόψη μας πως τα παιδιά έχουν την ανάγκη να ανακαλύψουν το σώμα τους, και μέσα από αυτό, τον εαυτό τους. Το γεγονός αυτό προκαλεί στους γονείς, εντελώς αδικαιολόγητα, μεγάλη ανησυχία. Οι γονείς που ανησυχούν υπερβολικά, εκτός του ότι δημιουργούν πρόβλημα στο εαυτό τους, ίσως δημιουργήσουν πρόβλημα και στο ίδιο το παιδί, ενώ δεν υπάρχει κανένας, μα κανένας, λόγος να συμβεί κάτι τέτοιο. Θυμηθείτε μόνο να εξηγείτε στο παιδί πως η αυτοερωτική συμπεριφορά είναι κάτι που έχει την απόλυτη ελευθερία να το κάνει, αρκεί να γίνεται πάντα στον προσωπικό χώρο του κάθε παιδιού.
Ο Haim Ginott, άναφέρει: <<Η σωστή λύση είναι να περιβάλλουμε το νήπιο με τη στοργή μας, και αν πρόκειται για μεγαλύτερο παιδί, με την αγάπη και το ενδιαφέρον μας για τον έξω κόσμο έτσι ώστε ο αυτοερωτισμός να μην αποτελεί τον μόνο τρόπο ικανοποίησής του>>.
Όσο πλήρης και αν είναι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σπίτι ή το σχολείο, είτε αυτή γίνεται επίσημα είτε ευκαιριακά, το πιο σημαντικό στοιχείο, υπό την ευρεία έννοια, είναι το παράδειγμα που παίρνουν τα παιδιά από τη ζωή των γονέων τους. Τα παιδιά μπορούν να μάθουν, μέσα από την ζωή τους στην οικογένεια, ότι η αγάπη και ο έρωτας βασίζονται στο σεβασμό για τους άλλους.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε, πως κάθε φορά που ο γονέας νιώθει ταραχή ή ντροπή μπροστά στις ερωτήσεις του παιδιού, του μεταφέρει περισσότερα με τον τρόπο που απαντά (τη διστακτικότητα στην ομιλία, τους ευφημισμούς και τις περιφράσεις), παρά με το περιεχόμενο της απάντησης. Και έτσι αυτό που μεταδίδεται στο παιδί είναι ότι υπάρχει κάτι παράξενο και κακό γύρω από το σεξ, το παιδί αισθάνεται ότι υπάρχει κάποια απόκρυφη έννοια στην ερώτηση του ή στην απάντηση που παίρνει.
Ο γονέας σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να αποφεύγει να είναι περιπαικτικός, τιμωρητικός, βιαστικός ή να δείχνει αμήχανος. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται, με καταπληκτική ακρίβεια, τις λεπτές και υπονοούμενες αποχρώσεις και σημασίες που συνυπάρχουν στις προσποιητές, αφελείς και αδέξιες, λόγω έντονης αμηχανίας, απαντήσεις των ενηλίκων. Το παιδί παρατηρεί ότι δεν υπάρχει καμία παράξενη αντίδραση όταν αναφέρεται σε ‘φυσιολογικές’ λέξεις. Αντίθετα παρατηρεί ότι το ίδιο ακροατήριο εκπλήσσεται όταν κάνεις ερωτήσεις γύρω από το σεξ. Επίσης, παρατηρεί ότι, κάνοντας τέτοιου είδους ερωτήσεις, προκαλεί θυμό ή ιλαρότητα στους γύρω του. Οι δυσκολίες ξεκινούν από τη στιγμή που το σεξ συζητιέται ως κάτι ξεχωριστό, κάτι για το οποίο μιλάμε σχεδόν πάντοτε χαμηλόφωνα.
Ο γονέας παρέχει σεξουαλική αγωγή ακόμη και με την απλή παρουσία του. Σημασία δεν έχει το τι λένε οι γονείς, αλλά το τι κάνουν. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην απαντάμε στις ερωτήσεις των παιδιών με απόλυτη ειλικρίνεια, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία σχέση εμπιστοσύνης σε θέματα σεξουαλικής αγωγής. Το παιδί οφείλει να μάθει όλη την αλήθεια. Ο γονέας δεν θα πρέπει να φοβάται να την αποκαλύψει, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο συναίσθημα που αναδύεται μέσα από τις σεξουαλικές σχέσεις και εστιάζοντας στην σχέση των ίδιων των γονέων, που δεν μπορεί παρά να αποτελεί για το παιδί το ωραιότερο παράδειγμα στις ‘επίμονες’ ερωτήσεις του, κατανοώντας πως το ίδιο αποτελεί την συνέχεια της αγάπης των δύο του γονέων, καλλιεργώντας παρόμοιο πρότυπο και για το ίδιο. Οι απαντήσεις που θα δώσουμε δεν πρέπει να είναι ολόκληρη διάλεξη στην ανθρωπολογία, στη σεξολογία ή στη μαιευτική. Πρέπει να είναι σύντομες, π.χ. με μία οι δύο προτάσεις.
Προετοιμαστείτε λοιπόν για να καλύψετε την φυσιολογική περιέργεια των μικρών μας φίλων.

http://www.proseggisi.gr




 Ταϊλάνδη





Ιαπωνία





Νείλος - Αίγυπτος





Ινδία







Detian Falls... 

στα σύνορα της Κίνας με το Βιετνάμ