" Επάνω σ' ένα ακοίμητο αερόστατο
ατενίζουμε το καθάριο χρώμα τ' ουρανού,
τις ανθισμένες κοιλάδες του μυαλού,
την ανεξίτηλη θαλασσινή δροσιά,
τους ορεινούς στυλοβάτες της απεραντοσύνης...
Οι ψυχές μας γίνονται συνοδοιπόροι..."

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου ελπίζοντας να κάνουμε πολλά ταξίδια - ονειρικά και μακρινά - στο χώρο του πνεύματος, της τέχνης και της δημιουργίας...

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015


Ανδρέας Λασκαράτος  «Ο κακός μαθητής»


1. Να διακρίνετε το απόσπασμα σε τρεις νοηματικές ενότητες και να γράψετε έναν πλαγιότιτλο για την καθεμία.

2. Να εντοπίσετε τα βασικά χαρακτηριστικά του αφηγηματικού είδους των «χαρακτήρων» στο οποίο διακρίθηκε ο Κεφαλλονίτης συγγραφέας, Ανδρέας Λασκαράτος.


3. Ο κακός μαθητής προσπαθεί διαρκώς να διευκολύνει τη ζωή του, μην τηρώντας τις υποχρεώσεις του. Να εντοπίσετε τα σημεία του κειμένου που δηλώνουν αυτήν την στάση.

4. Πώς αντιμετωπίζει το κοινωνικό σύνολο τον απαίδευτο άνθρωπο κατά την παλαιότερη αλλά και τη σύγχρονη εποχή;

5. Να συγκρίνετε τη μαθητική ζωή της παλιάς και της νεότερης εποχής.

6. Να περιγράψετε τη γλώσσα και το ύφος του αποσπάσματος.



7. Πιστεύετε ότι ο εκπαιδευτικός –ο δάσκαλος εν γένει- θα μπορούσε να κάνει κάτι για να προσεγγίσει τους "κακούς" μαθητές και να τους ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον για μάθηση; 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου